۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۳۹۶۸۵
مدیر گروه معارف صدا و سیمای مرکز کرمان:

مسؤولان از سیره پیامبر اسلام الگوبرداری کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه معارف صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: مدیران جامعه اسلامی باید با سرمشق گرفتن از شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) با نیروی محبت و مهرورزی با مردم جامعه برخورد کرده و در رفع مشکلات آنها کوشا باشند.
مسؤولان از سیره پیامبر اسلام الگوبرداری کنند

حجت الاسلام سیدمحمد رضا غیاثی، مدیر گروه معارف صدا و سیمای مرکز کرمان، بیان داشت: پیامبر اسلام به سبب رحمت و فیض الهی به چنان محبت و ملایمتی دست یافته بود که شگفت آسا موانع را پشت سر می گذاشت.

 

 

وی با اشاره به این‌که خداوند، پیامبر اکرم را رحمة للعالمین معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: این محبت بود که دوستی حضرت را در دل مردمان جای داد و ایشان نه تنها به مومنان بلکه به کافران نیز چنان رحمت می ورزید چرا که علاقه مند سعادت و نجات آنها بود.

 

 

حجت الاسلام غیاثی با بیان این‌که پیامبر گرامی اسلام در حدیثی فرمود "من به عنوان رحمتی فراگیر برانگیخته شدم"، افزود: محبت و گذشت و بزرگواری آن حضرت بسیاری از مشکلات حل نشدنی را حل کرد و اعجازی بود که از آن مدد گرفته بود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام در اداره امور مسلمانان بیش از هر چیز از رحمت و محبت بهره می گرفت و اگر ایشان سخت دل و تند زبان بود، امت به وجود نمی آمد و مردمان از گرد او پراکنده می شدند.

 

 

مدیر گروه معارف صدا و سیمای مرکز کرمان، راز نفوذ در دل ها و درون انسان از نگاه پیامبر گرامی اسلام را الفت با مردم معرفی کرد و گفت: آن حضرت همه آدمیان را فرزند خود می دانست و خیر و هدایت آنها را می خواست و چون می دید راه گمراهی و هلاکت را می روند سخت اندوهگین می شد.

 

 

وی با اشاره به ماجرای فتح مکه عنوان کرد: سپاه اسلام پس از بیست سال تحمل سرسختی و مقاومت دشمنان اسلام، مکه را بدون خونریزی فتح کرد و فریاد زد که همه بفهمند امروز روز رحمت و مهرورزی است و به همین جهت نه اسیری گرفت و نه کسی غارتگری کرد و فرمود: امروز روز وحدت و همدلی است.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که مدیران یک جامعه اسلامی باید با سرمشق گرفتن از شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) با نیروی محبت و مهرورزی با مردم جامعه برخورد کرده و در رفع مشکلات آنها کوشا باشند، گفت: یک مدیر جامعه اسلامی باید با آب رحمت و محبت، آسیاب امور را بچرخاند و مردم را دوست بدارد./972/ت302/ب4

ارسال نظرات