۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۷۰۹
امام جمعه موقت کاشان:

همراهی مردم انقلاب را از بحران های مختلفی به سلامت عبور داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان مردم را حامی مراجع، رهبران دینی و در نهایت ولایت فقیه توصیف کرد و گفت: ملت ایران در 19 دی 56 حمایت خود را از امام خمینی نشان دادند و اکنون هم پشتیبان مقام معظم رهبری هستند.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا پانزدهم خرداد سال 42 را باعث روشن ماندن آتش زیر خاکستر قیام خونین مردم دانست و گفت: همواره زمینه های بروز روح حماسی در ملت بزرگ ایران فراهم بود تا جایی که دستگاه طاغوتی شاه و اربابان خارجی آن از رابطه عمیق بین امت و امام به هراس افتادند.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: عوامل رژیم شاهنشاهی تصمیم گرفتند با فضا سازی و ایراد اتهامات واهی رهبری مرجعیتی چون امام خمینی (ره) را به چالش بکشند و از ارزش ایشان در دید ملت بکاهند؛ به همین دلیل مقاله دستوری رژیم شاهنی توسط ساواک با امضای قلمی ناشناس در روزنامه اطلاعات با توهین به مرجعیت بخصوص امام خمینی (ره) به دنبال دستیابی به این هدف خود بودند.
حجت الاسلام احتشام افزود: توهین به مراجع و روحانیت باعث خروش مردم اعلام وفاداری دوباره به علما، فضلا و طلاب شد؛ مردم همیشه در صحنه قم به تبعیت از مراجع عالی قدر در مقابله با رژیم شاهنشاهی و حامیان بین المللی آن یعنی استکبار جهانی و صهیونسم بین الملل به خیابان آمدند تا ثابت کنند که پیگیر اهداف اسلام و آرمان های اهل بیت (ع) هستند.
وی در ستایش حرکت 19 دی 56 اظهار داشت: این مردم ظلم ستیز ثابت کردند که با چنین جو سازی هایی حتی با گفتار و نوشتار منتسب به حکومت یا هر منبع دیگر سست نخواهند شد و به همراه مراجع از آرمان های اسلام ناب دفاع خواهند کرد.
امام جمعه موقت کاشان نقش علما و روحانیون در کنار دانشگاهیان را در قیام 19 دی پر رنگ ارزیابی و تصریح کرد: درک بصیرت محوریت علما و بزرگان دین اولین اقدام ها را ساماندهی کرد و در طول تاریخ جمهوری اسلامی نیز توده های مردم با حضور میلیونی خود تبعیت از خواص نخبه را اعلام کرده و این حرکت را ادامه خواهند داد.
حجت الاسلام احتشام حمایت توده های عظیم مردم مستضعف را لازمه ماندگاری انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: همان گونه که این انقلاب برای تأسیس نیاز به حمایت تمامی ملت داشته، اکنون نیز تنها با همراهی ملت است که می تواند از بحران ها و فتنه های بزرگ البته با پیروی از بزرگان دینی سربلند عبور کند.
وی حمایت مردم از آرمان های امام خمینی (ره) را به حمایت شان از آرمان های رهبر معظم انقلاب تشبیه کرد و گفت: تابعیت از رهبری در سال 56 قیام 19 دی را رقم می زند و در سال 88 حماسه 9 دی را شکل می دهد؛ این بصیرت مردم باعث شد که خواص بی بصیرت زمین گیر شوند.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی با حضور الهام بخش خود ثابت کردند بار اصلی این انقلاب به دوش خانواده های ارزش محور و پاسدار خون شهدا بوده و خواهد بود؛ 9 دی ادامه حمایت از تئوری و فرضیه معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد بود.
حجت الاسلام احتشام در پایان از نخبگان پخته ای که در کوران حوادث آب دیده شده، نه مجذوب دشمن هستند نه مرعوب، نه دشمن را آنقدر بزرگ می شمارند که از او ترسی به دل داشته باشند و نه آنقدر کوچک می پندارند که به خواب غفلت سیاسی فرو روند درخواست کرد همواره برای حمایت از آرمان های دینی و ملی به موقع و مناسب موضع گیری کرده تا بصیرت و فهم عمیق عبرت آمیز پشتوانه رهروان راه خمینی کبیر و رهبری عزیز انقلاب مقام معظم رهبری باشد./836/ت302/ج
ارسال نظرات