۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۷۶۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

هفته وحدت منبعی الهام بخش برای پایان دادن به اختلاف ها است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که باید از هفته وحدت به عنوان یک منبع الهام بخش برای پایان دادن به تنش‌ها، بهره برداری کنیم، گفت: امروزه باید به هفته وحدت رنگ و جلای بیشتری بدهیم و از ظرفیت بالای آن در رفع چالش‌های جهان اسلام، استفاده کنیم.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در ساری برگزار شد، گفت: نقاط مشترک مذاهب اسلامی زیاد است که در رأس آنها توحید خداوند و سپس نبوت پیامبر اکرم(ص) قرار دارد، به همین دلیل این ایام با توجه به ولادت نبی مکرم اسلام(ص) بهترین فرصت برای وحدت مسلمین است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با گرامیداشت هفته وحدت افزود: آیات بسیاری که در باب وحدت و اتحاد مسلمانان در قرآن کریم آمده از جمله آیه 103 سوره آل عمران که می‌فرماید «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» نشان می‌دهد نخستین دستور اتحاد امت اسلامی از سوی خداوند صادر شده است، به همین دلیل می‌توان گفت منادی اصلی وحدت، خداوند متعال است.

 

وی افزود: هفته وحدت نوری بود که از طرف خداوند به قلب امام راحل نازل شد و ایشان این هفته را برای مقابله با استکبار جهانی پایه‌گذاری کرد و به یقین همزیستی مسالمت آمیز در سایه دستورات و سنت پیغمبر اسلام(ص) می‌تواند فتنه ها و توطئه‌های دشمنان اسلام برای تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان را خنثی کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به سعی و تلاش دشمنان اسلام نسبت به ایجاد تفرقه و تنش میان شیعه و سنی، بیان کرد: به لطف خدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیداری مردم کشور، این توطئه‌ها راه به جایی نبرده و در نهایت منجر به اتحاد بیشتر مردم شده است.

 

وی تصریح کرد: وحدت به معنای ایجاد یک مذهب و حذف سایر مذاهب نخواهد بود و پرداختن به مباحث اعتقادی در مجامع علمی و بررسی دقیق ادله و اسناد هر مذهب هیچ‌گونه منافاتی با وحدت مسلمانان نخواهد داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران افزود: در عصر حاضر که گروه‌های تکفیری همچون تروریست های داعش سعی در تخریب چهره اسلام حقیقی دارند و حتی اعمال تروریستی خود را جزء اسلام می‌دانند، ضرورت اتحاد مسلمانان جهت دفاع از چهره نورانی رسول گرامی اسلام  و ساحت پاک دین مبین اسلام اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که باید از هفته وحدت به عنوان یک منبع الهام بخش برای پایان دادن به تنش‌ها، بهره برداری کنیم، گفت: امروزه باید به هفته وحدت رنگ و جلای بیشتری بدهیم و از ظرفیت بالای آن در رفع چالش‌های جهان اسلام، استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی مقام پیامبری را بزرگترین عامل مشترک و وحدت بخش برای یک امت دانست و گفت: وحدت شیعه و سنی بر محور پیامبر اسلام(ص) خاستگاه شکل گیری بسیاری از مشترکات بین آنها است و افزون بر این، آنها می‌توانند از این خاستگاه به تولید و توسعه دامنه مشترکات در مواجهه با مسائل معاصر دست بزنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات