۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۳۹۸۳۸

انتقاد امام جمعه بابل از وجود برخی سنت های غلط در امر ازدواج

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با انتقاد از برخی رسوم غلط و چشم و هم چشمی های نابه جا در سنت ازدواج گفت: باید زمینه ازدواج آسان نسل جوان در جامعه فراهم شود.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با ابراز نگرانی از به وجود آمدن ازدواج هایی بدون عقد با عنوان ازدواج سفید یا هم باشی گفت: متأسفانه اخباری از شکل گیری پدیده شومی به نام ازدواج سفید موجب نگرانی بسیاری از علما و دلسوزان جامعه را فراهم کرده است.

 

وی با تشریح این نوع رفتار اجتماعی شکل گرفته از سوی برخی از افراد خاطرنشان کرد: ازدواج سفید ازدواجی بدون عقد و طی کردن مسائل شرعی و قانونی است که تنها با توافق یک زن و مرد شکل می گیرد.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، مقید نبودن نسبت به یکدیگر را از خطرات این پدیده عنوان کرد و افزود: در ازدواج سفید افراد با دلزدگی از یکدیگر و یا عدم توافق به راحتی از هم جدا می شوند و این خطر بزرگی برای یک اجتماع است.

 

وی ادامه داد: حتی اگر آمار این ازدواج کم هم باشد برای کشور ما نگران کننده است به خصوص برای جامعه اسلامی ما بسیاری خطرناک محسوب می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با تحلیلی نسبت به علل شکل گیری این انحراف اجتماعی پرداخت و اذعان کرد: سخت گیری ها برخی خانواده ها برای ازدواج شرعی و قانونی جوانان از علل های ازدواج سفید است.

 

وی گزاف بودن هزینه های مالی مقدمات ازدواج و مشکلات اقتصادی را در این سنت الهی از دیگر علل شکل گیری پدیده هم باشی عنوان و تصریح کرد: هزینه های مالی سنگین خرید و تهیه مقدمات ازدواج از قبیل تالار عروسی و غذا و دیگر حواشی که در برخی از موارد تا صد میلیون تومان می رسد موجب شکل گیری این انحراف  اجتماعی شده است.

 

امام جمعه بابل با انتقاد از برخی رسوم غلط و چشم و هم چشمی های نابه جا در ازدواج خاطرنشان کرد: غریزه جنسی و عاطفی جوانان که بر اساس خلقت انسان با تشکیل خانواده تأمین شود در صورت قرار نگرفتن در کانال صحیح به انحراف می رود.

 

وی ادامه داد: متأسفانه از سوی برخی افراد در زمینه ازدواج عادات غلطی را برای بنیان نهاده شده است که برخی دختران و پسران به سمت اعمال نامشروع  روی آورده اند و این عمل به گردن کسانی است که در زمینه ازدواج این افراد کم لطفی کرده اند.

 

حجت الاسلام روحانی دیگر علل پدیده ازدواج سفید را کاهش ایمان و باورهای دینی و مقید بودن به آداب درست اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید با تقویت باورهای دینی و قید های اجتماعی درست در فرزندان، جامعه ای متعالی دین مدار بسازیم.

 

وی خانواده را بنیانی محکم برای بقای جامعه بشری نامید و اذعان کرد: خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی بنای استواری است که مستحکم تر و با قداست تر از آن بنای دیگری پیدا نمی شود و خیر برکت آن نه تنها برای افراد حال جامعه بلکه برای نسل های آینده می رسد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات