۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۴۰۱۱۲
امام جمعه آمل:

بهره گیری از سیره نبوی الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که توسل به سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام، الگویی برای تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: باید اهتمام و تلاش شایسته ای وجود داشته باشد تا سیره نورانی حضرت محمد(ص) که دربردارنده ویژگی های بارز و گرانقدری است به همگان معرفی شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام در این شهرستان برگزار شد، گفت: حضرت محمد(ص) مظهر عطوفت و رحمت است که باید اهتمام ارزنده ای در راستای بهره گیری از سیره نورانی ایشان وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که حضرت محمد(ص) از بهترین مخلوقات عالم بوده و از جایگاه رفیعی برخوردار است، بیان داشت: پیامبر اکرم روحی گسترده و شرح صدر بی نهایت داشت که توانست قرآن کریم را به عنوان منبع هدایت بشری دریافت کند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که رسالت امر سنگین و تکلیف بزرگی بود که حضرت محمد(ص) در این راستا به نحوی شایسته گام برداشته است، تصریح کرد: توسل به سیره نورانی این شخصیت گرانقدر می تواند الگویی برای تحقق سبک زندگی اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که عشق و ارادتی ارزنده نسبت به پیامبر گرامی اسلام در وجود مسلمانان قرار دارد، گفت: این عشق و داداگی مورد هراس دشمنان اسلام بوده که همواره از همه اقدامات برای تضعیف جایگاه نورانی حضرت محمد(ص) استفاده کردند که نتوانستند موفقیتی داشته باشند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: آن چه مشاهده می شود این است که روز به روز بر عظمت و عزت حضرت محمد(ص) افزوده شده که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج سیره نبوی وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که برترین ویژگی های انسانی در وجود گرانقدر حضرت محمد(ص) قرار دارد، گفت: خداوند منان یک سری ویژگی های خاص را به پیامبر گرامی اسلام می دهد و همه کارهای حضرت محمد(ص) روی حکمت و فلسفه خاص خود بوده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: پیامبر انسان کامل بوده و همه اعمال انسان معصوم حجت است که باید تلاش کنیم ادامه دهنده سیره نبوی در برنامه های زندگی خود باشیم.

 

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: باید اهتمام و تلاش شایسته ای وجود داشته باشد تا سیره نورانی حضرت محمد(ص) که در بردارنده ویژگی های بارز و گرانقدری است به همگان معرفی شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ترویج سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام امری مهم و اساسی است، بیان داشت: جایگاه والا و گرانقدر پیامبر گرامی اسلام برای همگان شناخته شده است و نقشه های پلید دشمنان به هیچ وجه تأثیرگذار نخواهد بود.

 

وی با بیان این که حرکت در مسیر سیره نبوی زمینه ساز تعالی و تکامل انسان است، تصریح کرد: باید از داشته های گرانقدر خود به بهترین نحو ممکن و در راستای سعادت و رستگاری بهره گیری کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات