۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۴۰۱۲۸

دومین جلسه معاونان آموزش حوزه علمیه استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جلسه معاونان آموزش حوزه علمیه استان تهران در سال جاری با حضور معاونان آموزش مدارس علمیه جهت بررسی موضوعات آموزشی طلاب برگزار شد.
جلسه مديران حوزه علميه استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دومین جلسه معاونان آموزش حوزه علمیه استان تهران در سال جاری صبح امروز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان پیروزی با حضور معاونان آموزش مدارس علمیه استان برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام کبیریان، معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان تهران ضمن خیر مقدم به معاونان آموزش مدارس علمیه استان و تبریک ولات پیامبر(ص) و امام صادق(ع) با اشاره به ویژگی​های حضرت رسول(ص) در آیه 128 سوره توبه، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم در مورد ویژگی​های پیامبر(ص) می​فرماید: لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ، اگر چیزی موجب رنجش شما بشود، تحملش برای پیامبر(ص) سخت است. ما به عنوان مسؤولان طلاب باید مانند پدری دلسوز به آنها رئوف و مهربان باشیم و اگر چیزی سبب رنجش آن​ها شد، فکر و ذهن ما نیز مشغول شود و درصدد برطرف کردن آن باشیم.

 

وی در ادامه افزود: طلاب در دست ما امانت هستند و تربیت و رهبری آن​ها به دست ما است، ما باید مانند پدری دلسوز با ناراحتی آن​ها ناراحت و با شادی آن​ها شاد باشیم.

 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام نقی مهدوی​خواه، مدیر اداره امتحانات حوزه علمیه استان تهران با درخواست از معاونان آموزش مدارس علمیه استان جهت یاری رساندن و هم​فکری به مسؤولان مرکز مدیریت استان اظهار داشت: با توجه به حجم کاری انبوه مرکز مدیریت استان، ما از شما معاونان محترم انتظار کمک و یاری رساندن به این مجموعه را داریم که با تشکیل کارگروه کارشناسی از معاونان آموزش و مدیران محترم می​توانیم از نظرات و هم​فکری مدارس علمیه نیز استفاده کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به شروع برگزاری امتحانات نیم​سال اول بیان داشت: با دستور مدیر محترم مرکز، امسال سؤالات امتحانات نیم​سال اول از سوی مرکز ارسال نخواهد شد و مدارس علمیه با تشکیل کارگروه کارشناسی طراحی سؤال، این موضوع را انجام خواهند داد.

 

 در ادامه، حجت الاسلام علیرضا شکاری، مدیر اداره پذیرش حوزه علمیه استان تهران با اشاره به شروع ثبت​نام پذیرش سال تحصیلی 95-94 حوزه​های علمیه در بهمن ماه امسال عنوان کرد: مسؤولان مدارس علمیه با تبلیغات چهره به چهره و فرستادن طلاب مبلّغ در مساجد، پایگاه​های بسیج، هیئات و مدارس آموزش و پرورش محله​های اطراف و با دعوت از دانش آموزان برای بازدید از مدرسه علمیه، از میان افراد علاقه​مند و با استعداد اقدام به جذب حداکثری کنند.

 

 در پایان این جلسه، حجت الاسلام محمد اکرمی، مدیر کل آموزش معاونت آموزش حوزه علمیه استان تهران ضمن یادآوری تذکراتی در مورد امور اجرایی اداره اساتید اظهار داشت: ما کارگر طلاب هستیم و برای پیشرفت طلاب کار می​کنیم و اگر در این مسیر کوتاهی از جانب ما سر بزند،​ دچار گناه حق​الناس شده​ایم./841/پ202/ب4

ارسال نظرات