۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۴۰۲۳۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

سعادت جامعه بشری در گرو بهره گیری از سیره نبوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج سیره نبوی راهگشای سعادت و تعالی جامعه بشری است، گفت: هرکسی تحت این مسیر نورانی قرار گیرد می تواند خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کند.
حضرت محمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در ویژه برنامه میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) که در آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا بتواند بهره های معنوی گرانقدری از مجالس فوق داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت معصومین(ع) و پیامبر اکرم واسطه فیض الهی هستند، بیان داشت: انسان باید در تلاش بوده تا بتواند در مسیر بهره گیری از سیره نورانی این بزرگواران قدم های ارزشمندی بردارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت(ع) و حضرت محمد(ص) می تواند تعالی بخش زندگی انسان باشد، تصریح کرد: انسان باید در همه احوالات زندگی خود به این بزرگواران تمسک جسته و ادامه دهنده سیره نورانی آنان باشد.

 

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: انسان باید از این ظرفیت های ارزنده و والا استفاده کرده و زندگی خود را در مسیر تعالی و رستگاری قرار داده که می تواند ثمرات گرانقدری برای او داشته باشد.

 

وی با بیان این که حضرت محمد(ص) مظهر عطوفت و رحمت است، بیان داشت: رحمت پیامبر گرامی اسلام همگانی بوده و همه انسان ها را شامل می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود بوده و در مسیر کسب رضایت خداوند منان گام بردارد، تصریح کرد: خود انسان باید هوشیار بوده تا مانعی در مسیر رحمت ایجاد نکند که باید به اعمال خود برگشته و ببینیم در چه مسیری حرکت می کنیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که حضرت محمد(ص) دربردارنده بهترین ویژگی های انسانی است، گفت: وجود نورانی حضرت محمد(ص) به عنوان اسوه ای حسنه برای همگان است که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج سیره نبوی وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که ترویج سیره نبوی راهگشای سعادت و تعالی جامعه بشری است، بیان داشت: هرکسی تحت این مسیر نورانی قرار گیرد می تواند خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حضرت محمد(ص) به عنوان رحمتی گرانقدر برای همگان است و ما نیز وظیفه داریم از این ظرفیت های ارزشمند استفاده کرده و سیره نورانی  پیامبر اکرم را به عنوان سبک الگوی زندگی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام خلیلی در پایان تصریح کرد: مطالعه سیره و سنت حضرت محمد(ص) باید صورت گیرد تا بتوانیم درک کنیم این وجود نورانی و گرانقدر در چه مسیر ارزنده و گرانقدری قرار داشتند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات