۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۴۰۴۲۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وحدت زمینه ساز اقتدار امت اسلامی در جهان می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر امت اسلامی در زیر پرچم وحدت قرار گیرند می تواند در جهان قدرتمند ظاهر شوند، خاطرنشان کرد: امروز همه توان و سرمایه دشمن در جهت ایجاد تفرقه میان امت اسلامی به کار گرفته شده است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جلسه ستاد دهه فجر استان در گرگان، تندروی را در هر جناحی، محکوم به شکست دانست و تاکید کرد: جناح بازی های سیاسی و تندروی، به نظام و کشور، آسیب می رسانند.

 

وی با بیان این که تندروها در هر جناحی، اعم از اصلاح طلب و یا اصولگرا، باید تعدیل شوند، خاطرنشان کرد: کسانی که غیر از خودشان، حزب و جناحشان، کسی را نمی بینند و یا به چیزی فکر نمی کنند، تندرو هستند و باید اصلاح شوند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، در عین حال، تفکر جناحی را امری طبیعی دانست و تصریح کرد: در یک کشور 75 میلیونی نمی شود همه افراد یک گونه فکر کنند. 

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که باید از ظرفیت همه نیروهای معتقد به انقلاب و نظام بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: تندروی در هر جناح و گروهی موجب ضربه به کشور و نظام می شوند، برای تداوم و پایداری انقلاب، باید از تندروی پرهیز و به اعتدالگرایی روی بیاوریم.

 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری اعلام کردند کسانی که این کشور، نظام اسلامی، انقلاب و رهبری آن را قبول دارند و به فکر پیشرفت هستند، خودی محسوب می شوند.  

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت نقش اقتصاد در زندگی مردم، گفت: توجه به مسائل اقتصادی، موجب تقویت رابطه بین مردم و نظام می شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمودند پروردگارا از فقر به تو پناه می برم، افزود: نامگذاری سال ها از سوی ظم رهبری با تکیه بر مسائل اقتصادی، بیانگر اهمیت آن در زندگی مردم و توجه معظم له به رفع این مشکلات است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام، گفت: نامگذاری هفته به نام هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) موجب ایجاد موجی در جهان اسلام شده است.

 

وی با بیان این که اگر امت اسلامی در زیر پرچم وحدت قرار گیرند می تواند در جهان قدرتمند ظاهر شوند، خاطرنشان کرد: امروز همه توان و سرمایه دشمن در جهت ایجاد تفرقه میان امت اسلامی به کار گرفته شده است.

 

امام جمعه گرگان با انتقاد از کسانی که وحدت اسلامی را بازی سیاسی می دانند، تصریح کرد: از آیات قرآن، احادیث، روایات و سیره معصومین، اینگونه استنباط می شود که وحدت یک تکلیف دینی است و تاکتیک سیاسی به شمار نمی رود.

 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: حضرت علی(ع) با اینکه اعتقاد داشت بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) حق وی ضایع کرده اند، اما جایی که احساس می کرد، دستان پشت پرده، خواهان بر هم زدن وحدت امت اسلامی هستند، در برابر دشمنان اسلامی ایستادگی می کرد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات