۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۴۰۶۱۸
11 بهمن ماه؛

مسابقات قرآنی خواهران طلبه لرستان آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان از برگزاری مسابقات قرآنی خواهران طلبه مدارس علمیه این استان خبر داد.
مسابقات قرآني بانوان طلبه

مهین بیرانوند، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مسابقات قرآنی ویژه خواهران طلبه مدارس علمیه لرستان 11بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.

 

وی با بیان این که این دوره از مسابقات قرآنی خواهران طلبه لرستانی تا 16 بهمن ماه ادامه دارد، افزود: این مسابقات قرآنی در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می شود.

 

بیرانوند با اشاره به این که مسابقات شفاهی در رشته‌های قرائت، ترتیل و تحقیق برگزار می شود، عنوان داشت: مسابقات کتبی نیز با موضوعات نسیم، اشراق و تبیان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان هدف از برگزاری مسابقه ترتیل‌خوانی، تشویق و ترغیب طلاب به تلاوت احسن بیان کرد.

 

وی با اشاره به روایات و آیات قرآن «إقرَءوا القُرآنَ بِاَلحانِها و أصواتها» یعنی قرآن را با صوت و لحن خودش بخوانید، تصریح کرد: مسابقه ترتیل قرآن کریم نیز بر این اساس برگزار می شود.  

 

وی در ادامه با بیان این که 55 نفر از خواهران طلبه لرستانی در برگزاری این مسابقات حضور دارند، یادآور شد: طلابی که در هر مرحله امتیاز کافی را کسب کنند به مرحله کشوری راه می یابند.

 

گفتنی است، این دوره از مسابقات قرانی ویژه خواهران طلبه لرستانی به میزبانی مدرسه علمیه معصومیه(س) در خرم‌آباد برگزار می‌شود./9451/ت303/ب4

ارسال نظرات