۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۴۰۶۱۹
استاد حوزه علمیه قم:

اقتصاد مقاومتی تنها با فتح دلارهای بلوکه شده در بانک های غربی محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با اشاره به تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و بریدن چشم طمع از دلارهای نفتی گفت: علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب برخی مسؤولان کشوری باز هم نگاه به دلارهای بایکوت شده در بانک های غربی دارند.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی، ایجاد تفرقه و دودستگی در میان مردم، به هر عنوان و با هر توجیهی را ضد منافع ملی و آرمان ها دانستند؛ ایشان از مسؤولان خواستند تا به جای خارج از کشور نگاهشان به ظرفیت های داخلی معطوف باشد.
 
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا انقلاب اسلامی ایران را منشأ خیرات زیادی برای کشور، منطقه و آزادی خواهان جهان دانست و گفت: بازتاب گسترده و عمیق نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان بدون تردید به دلیل توحید کلمه و وحدت حرکت تحت رهبری های روشنگر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: همه نیروهای خودی می بایست از علت به وجود آمدن این انقلاب که همانا وحدت است، پاسداری کرده و برای تداوم برکات این انقلاب به مسؤولیت خود وفا کنند؛ بنابراین هم باید کلمه توحید و ارزش های اسلامی را پاس داشت و هم اتفاق و وحدت کلمه نیروهای خودی را همچنان حفظ کرد.
 
حجت الاسلام احتشام افزود: امروز هر کسی و به هر عنوانی از وظایف تعریف شده خود عدول کرده و حاشیه سازی کند، در هر کجا و هر پستی که باشد آب به آسیاب دشمن ریخته است؛ هر جا که امت بزرگ اسلامی با خطرات پدید آمده ناشی از سیاست های استکباری زورگویان جهانی و دشمنان منطقه ای روبرو باشد؛ هر صدا و ندایی که در صفوف به هم فشرده ملت بزرگ اسلام خللی ایجاد کند، به دروازه خودی شلیک کرده است.
 
وی اظهار داشت: خوی استکباری زورگویان جهانی همواره با کسانی که در برابر آنها فرهنگ مقاومت و ایستادگی مبتنی بر عزت را پیشه کرده اند مبارزه می کند و ما نباید فراموش کنیم که زورگویان عالم با اصل انقلاب و نظام مبتنی بر اسلام ناب دشمنی دارند.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم به مناسبت سالگرد قیام 19 دی اشاره کرد و گفت: وقتی دشمنان خواهان خشکاندن ریشه این انقلاب و نظام هستند؛ اگر در شاخه ای کوتاهی و عقب نشینی ما را ببینند نه تنها به تعامل و همکاری حمل نخواهند کرد بلکه بر ضعف و موضع ضعیف ملت و نظام ما تحلیل خواهند کرد.
 
امام جمعه موقت کاشان هشدار داد: حتی اگر در مسأله هسته ای بر فرض محال از عزت و ایستادگی انقلابی کوتاه بیاییم مادامی که اسلام ناب را و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی را وجهه عمل قرار دهیم زورگویان جهانی همچنان با ما سر ستیز و خوی درندگی اعمال خواهند کرد.
 
حجت الاسلام احتشام در ارائه راهکار مبارزه با زیاده خواهی غرب ابراز داشت: راهکار مبارزه با این سرشت ناجوانمردانه همچنان پافشاری بر ارزش های اسلام ناب، اصول انقلاب، راه شهدا و آرمان های امام راحل تحت رهبری های عزت آفرین مقام معظم رهبری است.
 
وی در توضیح فعالیت های اقتصادی در پی دستیابی به اقتصاد مقاومتی توسط دولت گفت: تمامی دلسوزان متخصص و متعهد ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک صدا اقتصاد منهای درآمدهای نفتی را راه حل برون رفت از اقتصاد شکننده و وابسته به مستکبرین دانسته اند.
 
امام جمعه موقت کاشان اظهار تأسف کرد: به همان اندازه که خودباوری سیاسی دینی و انقلابی در ملت بزرگ ما رسوخ پیدا کرده است؛ متأسفانه خود باوری و خود اتکایی در علوم انسانی از جمله اقتصاد، در ذهنیت متخصصین برنامه نویس و تصمیم ساز ما جای اصلی خود را پیدا نکرده است.
 
حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: علیرغم تأکیدات متعدد امام راحل و رهبر معظم انقلاب دولت ها همواره از حذف درآمد های نفتی از اقتصاد کشور ترس و واهمه داشته اند.
 
وی افزود: علیرغم تذکرات پی در پی رهبر معظم انقلاب در طول چند سال گذشته که دشمن راه تهدید و تحریم را پیش گرفته و خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر بریدن چشم طمع از دلارهای نفتی بوده است لیکن مسؤولان کشوری باز هم نگاه به دلارهای بایکوت شده در بانک های غربی دارند.
 
امام جمعه موقت کاشان راه اصلی در تأمین خواسته های ملت ایران را نگاه به استعداد های درونی دانست و گفت: تهیه دلار نیاز اصلی این ملت بزرگ نیست؛ آنچه که نیاز جمهوری اسلامی ایران است احیای باورهای مبتنی بر خود اتکایی ظرفیت های داخلی است./836/ت302/ج
ارسال نظرات