۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۴۰۶۴۲
با حضور مادر سردار شهید حسین خرازی:

نخستین و بزرگ‌ترین مرکز تخصصی فرهنگی شهدای گمنام کاشان افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرهنگی شهید تورجی زاده از افتتاح نخستین و بزرگ‌ترین مرکز تخصصی فرهنگی شهدای گمنام کاشان با حضور مادر سردار شهید حاج حسین خرازی، فرمانده لشکرامام حسین(ع) خبر داد.
سيد محمد حسين علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، سید محمد حسین علوی، مدیر مؤسسه فرهنگی شهید تورجی زاده ظهر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نخستین و بزرگ‌ترین مرکز تخصصی فرهنگی شهدای گمنام کاشان فردا چهارشنبه 24 دی ماه در محل خانه قدیمی شهید میرموسوی که از سوی والده این شهید اهدا شده است، با حضور مادر سردار شهید حاج حسین خرازی، فرمانده لشکر امام حسین(ع)، و با حضور مادر شهید میرموسوی، خانواده شهدا و مسؤولان شهرستان کاشان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به این که، برای بازسازی این خانه قدیمی حدود 100 میلیون ریال ریال از سوی خیرین شهرستان کاشان هزینه شده است، یادآور شد: برای تهیه امکانات و تجهیزات این مرکز بالغ بر 80 میلیون ریال نیاز است.

 

علوی زاده، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در شهرستان کاشان و حومه، هدفمند‌کردن برگزاری یادواره شهدا، جمع آوری خاطرات و تصاویر شهدای گمنام شهرستان کاشان و ثبت آن را از مهم‌ترین اهداف تأسیس نخستین و بزرگ‌ترین مرکز تخصصی فرهنگی شهدای گمنام کاشان اعلام کرد.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی شهید تورجی‌زاده، سخنرانی مادر سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکرامام حسین(ع) و امام جمعه موقت کاشان و اعلام فعالیت‌های 3 ساله مؤسسه فرهنگی تورجی زاده را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده مراسم افتتاحیه برشمرد.

 

علوی زاده، با اشاره به این که سردار شهید حاج حسین خرازی، فرمانده شهید میرموسوی و تورجی زاده در لشکرامام حسین(ع) بوده، یادآور شد: یکی از دلایلی که از مادر سردار شهید حاج حسین خرازی برای افتتاح این مرکز دعوت شد، این است که 60 درصد از شهدای کاشان در لشکر امام حسین(ع) بودند که فرماندهی این لشکر بر عهده سردار شهید حاج حسین خرازی بود.

 

علوی‌زاده گفت: آثار کمی از شهدای مفقود الاثر کاشان بر جای مانده است اما در بین 88 شهید مفقود الاثر این شهرستان سرلشکر شهید غلامرضا طُرق به لحاظ درجه نظامی در جایگاه بالاتری قرار داشته است.

 

شایان ذکر است، شهرستان کاشان یک هزار و 700 شهید در جنگ تحمیلی تقدیم اسلام کرد که از این تعداد 88 مورد شهید گمنام هستند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات