۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۷۷۴
معاون تهذیب حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از تعالیم دینی بستر رشد اخلاقی جامعه را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که انسان باید ریشه اخلاق بد را در خود شناخته و تلاش کند تا آن را از خود دور کند، گفت: اخلاق محوری به عنوان امری اساسی باید مورد توجه همگان باشد که ثمرات گرانقدری برای انسان دارد.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در جمع طلاب این حوزه علمیه با بیان این که تحقق در ریشه یابی هر مسأله ای از مهم ترین عوامل موفقیت در حل معضلات آن است، گفت: در امور اخلاقی و مسائل آن نیز این امر مهم چه در جهت ارتقا و اصلاح جائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به این که انسان باید ریشه اخلاق بد را در خود شناخته و تلاش کند تا آن را از خود دور کند، بیان داشت: اخلاق محوری به عنوان امری اساسی باید مورد توجه همگان باشد که ثمرات گرانقدری برای انسان دارد.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با بیان این که در قرآن کریم برای اصلاح اخلاق و یا برای حسن آن توجه ویژه ای شده است، افزود: انسان باید تلاش کند تا با قطع ریشه بد اخلاقی از جان، خود را راحت و آسوده کند.

 

استاد حوزه علمیه آمل تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که انسان باید علم محوری و اجتناب از ظن و گمان را در خود قرار داده و به دنبال واقع نگری باشد که همانان ایمان به غیب و ملکوت عالم است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که انسان باید قیام و اقدام به عمل خداپسندانه داشته باشد، گفت: آدمی باید همواره مراقب اعمال و رفتار خود بوده و اهتمام شایسته ای نسبت به این امر مهم داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که تواضع و ترک تکبر به عنوان اصلی اساسی در زندگی است که باید نسبت به آن توجه خاصی وجود داشته باشد، بیان داشت: صبر و استقامت به عنوان ویژگی مهم شخصیتی باید در انسان نهادینه شود که برکات گرانقدری خواهد داشت.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با تاکید بر این که انسان باید از گناهان دوری کرده و به دنبال تحقق اعمال نیکو و شایسته باشد، تصریح کرد: تقوا محوری می تواند زندگی انسان را در مسیری نورانی قرار داده که باید با حرکت در مسیر تقوا بتوانیم گناهان را از خود دور کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که توکل به عنوان امری شایسته است که انسان باید در همه امور زندگی خود توکل به پروردگار متعال داشته باشد، گفت: حسادت و بخل نیز از جمله اموری است که انسان باید در زندگی خود از این ویژگی های ناشایست دوری کند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: صداقت محوری آثار ارزنده ای در زندگی انسان داشته که باید در همه امور زندگی صادق بوده و دروغ گویی را به عنوان صفتی رذیله از خود دور کنیم.

 

وی با اشاره به این که امانت داری به عنوان صفتی است همواره در دین مبین اسلام مورد تاکید بوده است، گفت: بارزترین خصیصه اخلاقی پیامبر اکرم حتی قبل از نبوت امانت داری بوده است تا آن جا که این وجود نورانی به محمد امین مشهور بوده است.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با بیان سخنی از آیت الله جوادی آملی، بیان داشت: وفای به عهد از احکام بین المللی اسلام است و انسان باید سپاس گذاری و حسن خلق را در زندگی خود قرار دهد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات