۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۴۰۸۷۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

گفتمان های دینی زمینه ساز شکوفایی باورهای دینی در نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، برگزاری گفتمان و نشست های دینی را زمینه ساز شکوفایی باورهای دینی در نسل جوان دانست و گفت: تربیت دینی دانش آموزان امروز باید یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان دینی و فرهنگی جامعه باشد.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسن گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نشست هم اندیشی اساتید با محوریت گفتمان دینی در مدارس، برگزاری گفتمان و نشست های دینی را زمینه ساز شکوفایی باورهای دینی در نسل جوان دانست و گفت: تربیت دینی دانش آموزان امروز باید یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان دینی و فرهنگی جامعه باشد.

 

وی با بیان این که میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه باید نسبت به مفاهیم دینی تقویت شود، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی یکی از مهم‌ترین راه‌های نهادینه کردن مفاهیم دینی برای نسل جوان است.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که میزان هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام هر روز به شیوه ای جدید وارد جامعه می شود، خاطرنشان کرد: میزان حمایت و سرمایه گذاری غرب برای گسترش خرده فرهنگ ها هر روزه از افزایش چشمگیری برخوردار می شود.

 

وی از بین بردن هویت دینی نسل جوان را مهم ترین هدف دشمنان از ترویج فرهنگ غربی و گسترش شبهه در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز نسل جوان جامعه ما طعمه اصلی نظام سلطه برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند که باید در این خصوص هوشیار بود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که رویکرد امروز نظام سلطه در قبال نظام اسلامی با سی سال گذشته بسیار متفاوت است، گفت: آنها در شرایط کنونی برای مقابله با نظام دست به سلاح گرم نمی برند، بلکه سلاح آنها برای نسخ ارزش های دینی و اسلامی نسل جوان ما ترویج شبهات دینی، بدعت و خرافه است.

 

وی، تبلیغ احکام اسلامی به شیوه های جدید و جذاب را یکی از راه های جذب نسل جوان دانست و گفت: مبلغان باید با ارتباط مناسب خود با نوجوانان و جوانان جامعه خطر شبهات و فرقه های انحرافی را به آنها گوشزد کنند.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده توجه به سبک زندگی و  حاکمیت  اخلاق اسلامی در خانواده ها را از دیگر محورهای جلسات گفتمان در استان عنوان کرد و گفت: رصد فعالیت های دشمن در تهاجم فرهنگی و ارایه اراهکار های لازم در بحث برگزاری گفتمان ها ی دینی دنبال می شود.

 

وی تقویت روحیه ایمان جوانان در حوزه فضای مجازی را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: نقشه هایی که دشمن در حوزه ماهواره و فضای مجازی دنبال می کند مورد بررسی قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که در برگزاری گفتمان ها ی دینی جلب اعتماد مخاطب از اساتید انتظار می رود، گفت: اخلاص در گفتار از اموری است که باید به آنها توجه شود و اگر گفتار قرار است که اثر گذار باشد باید به آنجه که می گوییم ایمان داشته باشیم.

 

وی با بیان این که در گفتمان های دینی روحیه جهادی کار را پیش می برد تصریح کرد: 170 دوره گفتمان را برای گیلان در مدارس در دستور کار داریم و هر دوره هفت جلسه است که در مجموع هزار و 190 جلسه گفتمان دینی در مدارس استان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر این که در برگزاری جلسات گفتمان عمده فعالیت ما در حوزه مدارس است، تصریح کرد: مهم ترین هدف ما در برنامه ریزی ها دانش آموزان هستند./1318/پ202ب1

ارسال نظرات