۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۴۱۵۵۶
حجت‏الاسلام والمسلمین فیاضی در گفت و گو با رسا:

خطر سکولار شدن از سوی نفوذی های دشمن حوزه را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام والمسلمین فیاضی گفت: در مسأله ورود جریان های سکولار در حوزه وظیفه علما و اساتید حوزه این است که اسلام را آن طوری که هست بیان کنند و یقین بدانند که نیروهای نفوذی دشمن در حال فعالیت کامل در حوزه‏های ما هستند.
حجت الاسلام والمسلمين فياضي حجت الاسلام والمسلمين فياضي

حجت‏الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نحوه ارتباط حوزه با نظام اسلامی، گفت: حوزه در حقیقت بر اساس اسلام و مبانی که اسلام دارد به ویژه در مسائل سیاسی و حکومت، تئوری پرداز اصل این نظام است.

 

وی با بیان این‏که امام خمینی(ره) بر اساس اسلام شناسی دقیقی که داشتند اقدام به انقلاب اسلامی کردند، اظهار داشت: الان هم حوزه‏ها وظیفه صیانت از این امر عظیم و نعمت بزرگ الهی را دارند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین فیاضی در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه باید با پشتیبانی، تبیین روشنگری و هدایت مردم به سمت آنچه که صلاح انسان‏ها است و پیامبر اکرم(ص) هم برای آن مبعوث شد از نظام حمایت کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نوع ارتباط حوزه با نظام که هم جایگاه حوزه حفظ شود و هم جنبه حمایت ناصحانه از نظام، ابراز داشت: حوزه باید همان طوری که همیشه عمل کرده است تمام سعی خود را به کار گیرد تا مسائل جدیدی که جامعه و نظام جمهوری اسلامی به آن دچار می‏شود را پاسخ دهد.

 

وی با بیان این‏که باید نوع پاسخگویی منطقی و عاقلانه باشد، تصریح کرد: پاسخ حوزه باید متقن باشد و حرمت تمام کسانی که در این نظام مسؤولیتی را به عهده گرفتند حفظ کند و در عین حال با کمال قاطعیت حرف اسلام را به آنها برساند و وظیفه نهی از منکر و امر به معروف را به بهترین وجه ممکن انجام دهد.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین فیاضی در پایان با اشاره به خطر ورورد جریان‏های سکولار به درون حوزه، گفت: در این مسأله وظیفه علما و اساتید حوزه این است که اسلام را آن طوری که هست بیان کنند و یقین بدانند که نیروهای نفوذی دشمن در حال فعالیت کامل در حوزه‏های ما هستند./922/ت301/ج

ارسال نظرات