۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۴۱۷۸۷
در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو؛

رسانه های خوزستان هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اعظم را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ رسانه های خوزستان در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو، هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اعظم را محکوم کردند.
روزنامه فرانسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در اهواز، امروز مسأله ای به نام آزادی بیان که با حرکت های اومانیستی تلفیق شده به معضلی برای جهان بشریت تبدیل شده است.

متأسفانه در دوران معاصر از سوی افرادی که به اصل و اساس نبوت آگاهی ندارند برخی حرکت های توهین آمیز در قالب های فرهنگی و به نام آزادی بیان علیه پیامبر اسلام(ص) صورت و مورد حمایت دولتمردان غربی قرار گرفته است.

چهارشنبه 24 دی 1393 بود که خبر انتشار تصویر توهین آمیز نسبت به پیامبر اسلام(ص) برای چندمین بار در نشریه شارلی ابدو فرانسه به گوش رسید و خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» که یک هفته پیش شاهد کشتار کاریکاتوریست‌هایش به دست سه فرد مسلح بود در شماره جدید خود با کاریکاتور تازه‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) عقده گشایی کرد و سردبیر این نشریه به خبرنگاران گفت: خوشحالیم که مجله درآمده و خوشحالیم که توانسته‌ایم چنین کنیم، و به این هدف برسیم.

اما می توان گستاخی این نشریه را از آن زمان دانست که پس از حوادث تروریستی در دفتر شارلی ابدو، سران حامی تروریسم در کنار نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، که خود نماد تروریسم دولتی است، در تظاهرات اعتراض آمیز فرانسه جهت محکومیت تروریسم حضور پیدا کرده و راه را برای ادامه دهن کجی های این نشریه به اسلام هموار ساختند.

در این میان رسانه های اسلامی به عنوان پرچمداران معرفی اسلام به جهانیان ضمن انزجار از این حرکت غیر فرهنگی و غیر انسانی، برای حفظ وحدت و آرامش میان جوامع بشری خواستار توقف انتشار نشریات این چنینی در دنیا شدند.

در این باره رسانه های خوزستان نیز با اعلام انزجار از این حرکت پلید، مواضع قاطعانه خود را اعلام کردند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

حجت الاسلام پیمان علی‌نژاد، مدیر شبکه ماهواره ای الاهواز، سردبیر روزنامه ندای رسا و مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در جنوب غرب کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: متأسفانه غرب در پرده دیگری از سیاست‌های ضد انسانی خود بار دیگر قلب تپنده مسلمانان جهان یعنی پیامبر رحمت و مهربانی را هدف قرارداده است.

وی افزود: کشورهای غربی امروز به دنبال بسترسازی برای افزایش تروریسم و اسلام‌هراسی هستند. کاری که این نشریه انجام داده و کاری که تروریست‌ها انجام می دهند در یک راستا می باشد.

مدیر شبکه ماهواره ای الاهواز ادامه داد: این اتفاق در کشوری رخ داده که روسای آن ادعای آزادی بیان و دموکراسی دارند، اما هیچ بویی از انسانیت، حقوق بشر و دموکراسی نبرده‌اند. اگر اندکی شعور در آن‌ها وجود داشت می‌دانستند که توهین به پیامبر بیش از یک میلیارد مسلمان جهان چه معنای زشتی دارد.

مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در جنوب غرب کشور تصریح کرد: ما این حرکت غیر انسانی که سرمنشاء آن کینه دیرینه استکبار جهانی نسبت دین محبت و دوستی یعنی اسلام است را محکوم می کنیم و می دانیم که این گونه حرکت ها نه تنها باعث خدشه دار شدن شخصیت پیامبر اعظم نشده بلکه سبب اعتلای هر چه بیشتر اسلام و مسلمین خواهد شد.

سید رسول موسوی، مدیرمسؤول روزنامه عصر کارون و مشاور فرهنگی استاندار خوزستان همچنین در این باره به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حضرت محمد(ص) نماد وحدت مسلمانان و پایداری دین مبین اسلام بوده و توهین به ایشان توهین به همه مسلمانان جهان است؛ هرکسی که به پیامبر اسلام(ص) توهین کند باید به یک میلیارد مسلمانی که در جهان وجود دارد پاسخگو باشد.

وی افزود: به یقین تحریک مسلمانان به نفع غرب، یهود و مسیحیت نیست؛ ادیان ابراهیمی یک پیوند مشترکی به نام توحید دارند و انسان های جاهل و مغرض درپی تفرقه افکنی و ایجاد آشوب میان آنها هستند.

مشاور فرهنگی استاندار خوزستان ادامه داد: معتقدان مسیحیت اصیل و حقیقی باید این مسأله را مد نظر داشته باشند که امروز وحدت در اولویت نظام جهانی قرار دارد و برهم زدن آن می تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

مدیر مسؤول روزنامه عصر کارون با بیان این که دین اسلام بر اساس توحید و وحدت کلمه بنا شده و اساس همه حکومت های اسلامی نیز بر این دو اصل استوار بوده است، ابرازداشت: مسؤولان فرانسوی اگر درپی برقراری ارتباط با ایران و کشور های اسلامی هستند باید با نشریه شارلی ابدو و دیگر ریشه های تفرقه انگیزی در این کشور برخورد کنند.

محمدجعفر فلسفی، سرپرست روزنامه کیهان در خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز گفت: توطئه شومی که امروز در فرانسه پا گرفته عمق کینه، خباثت و دشمنی غرب با اسلام را نشان می دهد. معتقدم کسانی که هنوز نیم نگاهی و چشم امیدی به غرب دارند باید بیدار شده، مواضع خود را اصلاح کرده و با مواضع رهبر معظم انقلاب همراه شوند.

امید حلالی، سردبیر روزنامه فرهنگ جنوب تصریح کرد: این قبیل رفتارها در اروپا را می توان در راستای پدیده اسلام هراسی دانست و باید به دولتمردان اروپایی گفت که آنها همیشه در مقابل حرکت نرم افزاری اسلام در قلب ها ناتوان هستند.

وی افزود: اسلام همیشه در استضعاف و محرومیت است که بالا می گیرد و رونق می یابد؛ آنچنان که در اسلام همین گروه محرومان، بردگان، احرار و آزادی خواهان نخستین گروهی بودند که به دین مبین اسلام روی آوردند و از آن استقبال کردند.

سردبیر روزنامه فرهنگ جنوب خاطرنشان کرد: البته نکته ای که باید مدنظر نخبگان، مدیران و افرادی که درد دین دارند قرار گیرد این است که گروه های سلفی و تندرو در دو دهه اخیر کارهای تبلیغی گسترده ای در نقاط مختلف دنیا به ویژه در اروپا و آسیای میانه انجام دادند و طیف های بسیاری از کسانی که دل در گرو اسلام داشتند را به خود معطوف کردند و خلاء کار تبلیغی جبهه تشیع در این میان به خوبی احساس می شود.

حلالی ابرازداشت: ما نباید اجازه دهیم مشتی تندرو بر موج اسلام هراسی سوار شده و بهانه های لازم را با حرکت های تروریستی خود در اروپا به دست دشمنان اسلام دهند. اسلام دین رأفت و رحمت بوده و پیامبر اسلام در راستای تکمیل حرکت سایر انبیاء الهی آمده است.

وی با بیان این که اسلام همواره با همه ادیان ابراهیمی برخوردی عطوفت آمیز داشته چنانکه در همین اهواز 3 کلیسا در حال فعالیت هستند بدون آنکه مزاحمتی برای آنها ایجاد شود، تصریح کرد: هیچ گونه آزار و اذیتی در حکومت جمهوری اسلامی ایران بر ادیان ابراهیمی مشاهده نشده آنچنان که مردم خوزستان نیز برای حضرت دانیال نبی(ع) احترام ویژه ای قائل هستند.

حسن فارسی زاده، سرپرست روزنامه اطلاعات خوزستان در این باره به خبرنگار ما گفت: همواره دشمنان اسلام در هر زمانی، هنگامی که اقتدار دین مبین اسلام را مشاهده کردند از هر ترفندی برای تخریب مسلمانان به ویژه پیامبر اکرم(ص) که مورد احترام همه مسلمانان است استفاده می کنند.

وی افزود: غرب همیشه از محبتی که نسبت به حضرت محمد مصطفی(ص) در دل مسلمانان است وحشت داشته و روز به روز حرکت های شیطانی خود را تحت عنوان آزادی بیان و در جهت تضعیف اسلام در جهان گسترش می دهد.

سرپرست روزنامه اطلاعات در خوزستان ادامه داد: مقدسات ادیان در طول تاریخ همواره مورد احترام مسلمانان بوده و استفاده از عنوان آزادی بیان برای پنهان شدن، نشان دهنده ضعف دشمنان در مقابله با اسلام است.

وی در پایان تصریح کرد: ملت مسلمان و آگاه ایران این حرکت را در هر لوایی که باشد محکوم می کند.

محمدرضا ایزدی، مدیرمسؤول هفته نامه آستانه پارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که این توهین برای نخستین بار نیست و به یقین در آینده نیز شاهد ادامه این اهانت ها خواهیم بود، گفت: که غرب به شدت از نفوذ اسلام میان جوامع بشری وحشت داشته و سرمنشأ این نفوذ را نیز جمهوری اسلامی ایران می داند.

وی افزود: بحث آزادی بیان بهانه ای است برای ادامه اهانت ها؛ البته هیچ عقل سلیمی نخواهد پذیرفت که به نام آزادی بیان به ادیان الهی توهین شود. میان مبتدی ترین جوامع بشری نیز توهین و اهانت به شخصیت های مورد احترام ممنوع است؛ پس چگونه می شود که به بهانه آزادی توهین به ادیان صورت می گیرد؟

این فعال فرهنگی ادامه داد: ما مسلمانان و شیعیان وظیفه داریم قبل از توهین و سرپوش گذاشتن بر آن، بستر کار فرهنگی را توسعه داده و میان مردم اشاعه دهیم. متأسفانه ما در اروپا اسلام را گسترش نداده و ندای حق طلبی این دین الهی را به گوش مسیحیان کمتر رسانده ایم.

مدیر مسؤول هفته نامه آستانه پارس خاطرنشان کرد: نکته ای که می تواند از تفرقه میان مسلمانان جلوگیری کند همان رهبری واحد جهان اسلام است؛ مسؤولان باید تلاش کنند و برای تحقق این استراتژی در میان کشورهای اسلامی زمینه سازی های لازم را انجام دهند؛ چرا که تنها از این راه می توان در مقابل نفوذ دشمنان و هجمه های سنگین آنها ایستادگی کرد.

عارف دورقی، مسؤول دفتر خبرگزاری فارس در خوزستان نیز با اعلام انزجار از این حرکت غیر انسانی گفت: خبرگزاری فارس همواره نسبت به مواضع انقلابی، مذهبی و دینی جدیت لازم را به کار برده و بر اساس آرمان های انقلاب در دفاع از مکتب اسلام گام برداشته است.

وی افزود: باید در مقابل حرکت هایی که سبب تضعیف باورهای دینی و اعتقادی مردم در جامعه می شود ایستاد و برای آگاهی بیشتر مردم همواره آنها را مورد نقد و بررسی قرار داد.

مسؤول دفتر خبرگزاری فارس در خوزستان تصریح کرد: باید تلاش کرد تا پشت پرده پروژه اسلام ستیزی و ارائه چهره خشن و غیر واقعی از اسلام را برای مردم به ویژه جوانان آشکار کرد؛ جامعه رسانه باید بر این مسأله با دقت و حساسیت خاصی واکنش نشان داده و آن را به دور از قالبی مانند آزادی بیان مورد نقد قرار دهند.

مجید منادی، مسؤول دفتر خبرگزاری تسنیم در خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز گفت: از قدیم گفته شده که نتیجه خاک پاشیدن به آفتاب روسیاهی است؛ کسانی که در غرب همه ترفند های و نظامی آنها با شکست مواجه شده امروز در صدد آن آمدند تا چهره پیامبر اکرم(ص) را در دنیا خدشه دار کنند و در این راستا نیز از هیچ عملی فروگذار نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: از دولت گلایه مندیم که ای کاش در این روزها فرانسه به عنوان مقصد سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار نمی گرفت و هرکس در هر مقامی به منظور اعلام اعتراض و ابراز انزجار خود حرکتی درخور انجام دهد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: توهین به پیامبر اسلام(ص) حرکتی برنامه ریزی شده بود و وظیفه اصحاب رسانه نیز در این برهه از زمان شناخت و معرفت بیشتر چهره نورانی پیامبر و سیره ایشان به جامعه جهانی است.

همچنین سایر رسانه های خوزستان همچون روزنامه ایام خوزستان، سرپرستی روزنامه های اعتدال، سیاست روز، دریا، 19 دی، امین در خوزستان، نشریه چشم انداز روشن، هفته نامه التزام، نمایندگی خبرگزاری حوزه در خوزستان، سایت خبری تحلیلی خوزنیوز، سایت خبری دانشجویی موج چهارم و سازمان بسیج رسانه خوزستان در پیام هایی جداگانه هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) را محکوم کردند./9462/ز503/ب2

ارسال نظرات