۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۴۱۸۳۲
کارشناس رسانه ملی :

دستگیری از دیگران موجب برکت رزق و روزی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که انسان اگر مؤمن باشد می‌تواند از مالش حتی با خود به آن دنیا ببرد، گفت: انسان مؤمن با دستگیری از دیگران زمینه بهره‌مندی از برکات مالش را برای خود و خانواده‌اش فراهم می‌کند.
حجت الاسلام ثمري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ علی ثمری استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در برنامه یاد خدا که از شبکه سه سیما پخش شد بابیان این‌که دنیا مسافرخانه و محل گذر آدمی است، افزود: انسان به ‌وسیله مرگ از این دنیا به دنیای دیگر منتقل می‌شود و از آنجایی‌که عالم قبر عالم تنهایی انسان است؛ آدمی باید برای خود هم‌نشینی شایسته انتخاب کند تا در این سفر تنها نباشد.

 

وی اظهار کرد: هنگامی‌که انسان را مستی مرگ در بر می گیرد طبق روایات سه نفر بر او وارد می‌شوند که اولی مالش، دومی زن و فرزندانش و سومین نفر عملش است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان وقتی این سه نفر را می‌بیند از آنها می‌پرسد شما چه کسانی هستید و آنها خودشان را معرفی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام‌ ثمری با اشاره به این‌که انسان وقتی از مال می پرسد که آیا او را همراهی خواهد کرد؛ در جوابش می‌گوید من نمی‌توانم تو را همراهی کنم و تنها یک کفن به تو می‌دهم.

 

وی افزود: پس از مال، انسان رو به زن و فرزندش کرده و از آنها کمک می‌خواهد که آنها می‌گویند ما منتظر مرگ تو هستیم و پس ‌از آن تو را به خاک خواهیم سپارد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هنگامی‌که انسان به عملش می‌رسد؛ عمل می‌گوید من تا آخر با تو هستم و زشتی و زیبایی من وابسته به تو است و از آن جایی که تو انسان مؤمنی هستی، من در 50 منزل عالم قبر تو را همراهی خواهم کرد.

 

وی با اشاره به این‌که در عالم قبر تنها عمل انسان او را همراهی می‌کند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در عالم قبر راهنما و هم‌نشین خوبی داشته باشیم باید از اعمال خود مراقبت کرده و نیکی کنیم.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که انسان اگر مؤمن باشد می‌تواند از مالش حتی با خود به آن دنیا ببرد، گفت: انسان مؤمن با دستگیری از دیگران زمینه بهره‌مندی از برکات مالش را برای خود و خانواده‌اش فراهم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام‌ ثمری تصریح کرد: خاک و قبر با انسان سخن می‌گوید و هرگاه از کنار قبرستان می‌گذریم خاک به ما می گوید؛ ای فرزند انسان من عالم تنهایی تو هستم پس برای خودت هم‌نشین شایسته‌ای انتخاب کن تا بتوانی این سفر را با او به پایان برسانی.

 

وی یادآور شد: باید مراقب کار و کسب و رزق خود باشیم زیرا اگر رزق و روزی ما حلال نباشد نه ‌تنها در عالم قبر خود را گرفتار کرده‌ایم بلکه باید جواب خانواده خود را هم که به آن‌ها رزق حرام داده‌ایم؛ را در عالم قبر بدهیم./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات