۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۴۲۹۲۴
عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور:

دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین آرمان های انقلاب به نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین درست آرمان های انقلاب و ملزومات تداوم آن برای نسل جوان دانست.
دهه فجر، انقلاب، بهمن

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ضمن گرامیداشت این ایام، اظهار داشت: دهه فجر یکی از طلایی ترین دوران نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 

وی با بیان این که برای مردم شیرین ترین خاطره در تاریخ ایران، دوران انقلاب در دهه فجر و بهمن ماه است، اضافه کرد: به همین دلیل است که در طول 36 سال گذشته مردم ایران با شور و نشاط جشن های دهه فجر را با حضور گسترده خود برگزار کرده اند.

 

این مدرس دانشگاه گفت: برگزاری آیین های ایام الله دهه فجر موجب ایجاد فضای شور و نشاط و اتحاد بیشتر مردم در داخل کشور و نیز ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شد.

 

وی افزود: حضور باشکوه مردم در برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر زمینه اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و ناامیدی بیشتر دشمنان را فراهم می کند به همین دلیل می بایست همه مردم و مسؤولان دست به دست هم داده تا برنامه های این دهه به صورت مردمی و باشکوه برگزار شود.

 

کیفی بجستانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و از سوی رهبر معظم انقلاب استمرار پیدا کرد و امروز نیز خروجی این انقلاب حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و شهدا است.

 

وی تصریح کرد: دهه فجر یادآور ارزش‌های دینی و حق‌جویی ملت ایران در برابر ظلم و جور مستکبران عالم است چرا که این ایام به ایران و مملکت اسلامی ما هویت بخشید.

 

این مدرس دانشگاه یادآور شد: گرامیداشت این دهه یک علاقه ذاتی و ارج گذاری ملی است که نشان دهنده تجدید میثاق با آرمانهای امام(ره)، بیعت دوباره به رهبر معظم انقلاب و تقدیر از جانفشانی ملت و ارزش های اسلامی است که به مدد آنها دست اجانب و بیگانگان از کشور کوتاه شد.

 

وی اضافه کرد: پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های گوناگون و دستیابی به فناوری‌های نوین در عرصه‌های علمی و هسته‌ای از برکات و دستاوردهای مهم این انقلاب است.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کشور اظهار داشت: ایام الله دهه فجر بهترین فرصت است که با اجرای برنامه های مناسب و جذاب، نسل جوان را با آرمان های انقلاب اسلامی آشنا کنیم تا بدانند که چرا انقلاب صورت گرفت و لازمه حفظ و تداوم آن چیست.

 

کیفی بجستانی گفت: نباید فراموش کرد که اگر امروز ایران اسلامی در سطح جهانی، کشوری مطرح و مقتدر است این اقتدار و عظمت به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

 

وی دهه مبارک فجر را فرصتی ارزشمند دانست که باید دستاوردها و برکات عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی، خلاقانه و هنرمندانه، برای مردم تبیین و تشریح شود تا ارزش های انقلابی و اسلامی از سوی نوجوانان و جوانان حفاظت و حراست شود.

 

استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور با تأکید بر این که برگزاری پرشور و شعور ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر می بایست در اولویت کاری دست اندرکاران و خدمتگزاران به مردم و انقلاب قرار گیرد، تصریح کرد: در این زمینه لازم است به گونه ای برنامه ریزی شود که مراسمات گرامیداشت دهه فجر به صورت مردمی و با مشارکت بیشتر اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

 

به گفته وی در برگزاری برنامه های دهه فجر می بایست نهادها و دستگاه های اجرایی بیشتر نقش نظارت و هدایت داشته باشند نه آن که خود متولی اصلی و کامل برنامه های دهه فجر بوده و از ظرفیت مردم استفاده نشود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات