۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۳۰۹۷
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم؛

دشمنان از گسترش اسلام در جهان به هراس افتاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به هراس دشمنان اسلام از گسترش این دین گفت: علت تخریب‌ها و تبلیغات فراوان دشمنان بر علیه اسلام ترس از گسترش این دین جاودانه بشری است.
حجت الاسلام گرجيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در کارگاه علمی جاودانگی دین و شریعت در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم با بیان مقدمه ای بحث دین و شریعت را مطرح کرد و اظهار داشت: دانشمندان غربی با توجه به نیاز انسان به دین، تلاش کردند که دینی را تولید کنند که جایگزین ادیان الهی بوده و نیاز های انسان را برطرف کند.
 
وی انسان را بالضروره نیازمند دین دانست و خاطر نشان کرد: انسان اگر بخواهد به تمام نیاز های خود برسد به زندگی اجتماعی نیاز دارد و برای برقراری ارتباط با دیگران به قانون نیاز دارد و برای این که قانونی پیاده شود که دقیق نظارت کند به کسی احتیاج دارد که از خارج از جوامع بشری باشد و خداوند دین را برای قوانین زندگی انسانی خلق کرد.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تنها قانون گذار دقیق را خداوند دانست و ابراز داشت: تنها خداوند است که می تواند قانون زندگی انسان را طرح کند زیرا او انسان را خلق کرده است و نیاز های او را به خوبی می داند و همچنین نیاز های اصلی انسان هم هیچ گاه تغییر نمی کند و خداوند به وسیله پیامبر(ص) در غالب دین قوانینی را فرستاد که برای همیشه نیاز های انسان را تأمین کند.
 
حجت الاسلام گرجیان اصل نیاز های انسان را ثابت بیان کرد و گفت: نیاز های اصلی انسان تغییر نمی کند و تنها نحوه برخورد با نیاز ها تغییر می کند مانند دو به اضافه دو که همیشه چهار است هر چه علم پیشرفت کند نیاز های ثابت انسان هیچ گاه تغییر نمی کند.
 
وی دین پویا را دینی بیان کرد که برای تمام عرصه های زندگی انسانی برنامه داشته باشد و در زمینه تصریح کرد: اگر دینی بخواهد جامع باشد باید در عرصه های متعدد حرف داشته باشد و مختص به زمان و مکان خاصی نباشد و اسلام دینی است که همیشه و همه جا آماده برطرف کردن نیاز های انسانی است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با توجه به اهمیت عقل، اجتهاد را در اسلام مورد توجه بیان کرد و خاطر نشان کرد: در اسلام بر اجتهاد تأکید شده است اما برای اجتهاد نخست باید برای استفاده عقل در بیان مباحث باید بر اساس شواهد محکم اظهار نظر کند و برای همین مسأله باید به مطالب اصل شرع توجه داشته باشد و اجتهاد یعنی بر اساس شرع احتیاجات بشر را برطرف کند و علت پویایی اسلام همین مسأله است.
 
وی به ترس دشمنان اسلام از پیشرفت این دین اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان اسلام جلساتی گرفتند و سعی کردند اشکالاتی در اسلام وارد کنند مخصوصا تردید در قرآن ایجاد کنند و این جلسات به دلیل ترس از دین اسلام است و به همین علت گروه هایی مثل داعش را تأسیس کردند تا دین اسلام را در جهان تضعیف کنند و چهره اسلام را خراب کنند.
 
حجت الاسلام گرجیان در پایان گفت: از دلایل اثبات جاودانگی اسلام می توان از روایات اهل بیت (ع) و بنای عقلا نام برد و البته به این نکته هم باید توجه کرد که بنای عقلایی مد نظر است که بر پایه و اساس شرعی استوار باشد و بر این اساس می توان گفت دین اسلام مطابق فطرت انسان است./1322/پ202/ف
ارسال نظرات