۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۴۳۴۷۱
معاون تهذیب حوزه علمیه آمل:

وحدت و انسجام مدیران سبب پیشرفت نظام اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که وحدت و همدلی باید در میان مدیران کشور وجود داشته باشد، گفت: وحدت و انسجام مدیران سبب پیشرفت نظام اسلامی می شود که باید این امر ارزنده را در جامعه به صورتی والا داشته باشیم.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز  تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در جمع طلاب این حوزه علمیه با بیان این که اخلاق محوری امر ارزنده ای است که باید به بهترین نحو ممکن در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: اخلاق و بهره گیری از آن ثمرات شایسته ای در زندگی انسان ایجاد می کند که باید از آن بهره مند شویم.

 

وی با اشاره به این که وحدت و همدلی باید در میان مدیران کشور وجود داشته باشد، افزود: وحدت و انسجام مدیران سبب پیشرفت نظام اسلامی می شود که باید این امر ارزنده را در جامعه به صورتی والا داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان باید حسن ظن به دیگران داشته و در مسیر بهره گیری از ارزش ها گام بردارد، تصریح کرد: تواضع محوری به عنوان مساله ای مهم بوده که در زندگی انسان اثربخش است و باید از تکبر و استکبار در زندگی خود جلوگیری کنیم.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با تاکید بر این که نظم در زندگی انسان باید وجود داشته باشد که سبب می شود فعالیت های خود را به نحوی شایسته انجام دهیم، خاطرنشان کرد: رعایت نظم در امور همواره مورد تاکید دین مبین اسلام و بزرگان بوده است که آثاری گرانبها برای انسان دارد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: یکی از ادله عقلی اثبات مبدا دلیل نظم در عالم است که نخستین و مهم ترین شرط در تقوا نیز نظم است.

 

وی با بیان این که صداقت محوری باید در برنامه های زندگی انسان بوده و از دروغ گویی خودداری کند، گفت: صداقت باید در قول، فعل و قلب انسان وجود داشته باشد و عدم صداقت نشانگر نفاق است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که توکل به خداوند متعال زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد، بیان داشت: انسان باید با توکل جستن به حضرت حق امور خود را پیش برده که برکات آن را در زندگی مشاهده خواهد کرد.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با تاکید بر این که انسان باید نگرش واقعی نسبت به دنیا داشته باشد، افزود: باید تلاش کنیم تا دید و نگاه خود را به زندگی درست کرده و با اندیشه واقع نگر در این عرصه حرکت کنیم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: ریشه تزکیه قطع علاقه از دنیا و توجه به عالم آخرت است که باید یاد مرگ و قیامت همواره در زندگی ما وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که انسان باید از لحظه های زندگی خود استفاده شایسته ای داشته و ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود فراهم کند، گفت: انسان نباید غرق در دنیا شده و باید اهتمام ما در این مسیر باشد تا برای آخرت خود گام های ارزشمندی برداریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات