۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۴۳۷۹۷
از سوی نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری مطرح شد؛

اعلام آمادگی دانشگاه کربلا برای افزایش تعاملات علمی با ایران

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه کربلا در دیدار نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به این‌که با دانشگاه‌های مختلف کشور ایران تعامل و ارتباط علمی داریم، گفت: تاکنون گروه‌های مختلف دانشگاهی از شهرهای مختلف ایران برای بازدید از دانشگاه کربلا حضور داشته‌اند.
ديدار حجت الاسلام نجفي روحاني با رييس دانشگاه کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق در بازدید از دانشگاه کربلا و در دیدار با دکتر منیر حمید السعدی، رییس این دانشگاه بر گسترش تعاملات علمی و فرهنگی میان مراکز آموزش عالی دو کشور تأکید کرد.

وی با بیان این‌که گسترش تعامل علمی میان دانشگاه‌های ایران و عراق آثار مهمی در ابعاد مختلف همراه دارد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مند به ارتباط هر چه بیشتر با نخبگان و فرهیختگان عراق هستیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق با اشاره به شیوه‌های تعامل فرهنگی و علمی میان دانشگاه‌های ایران و عراق گفت: بازدید گروه‌های دانشگاهی متشکل از اساتید و دانشجویان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دو کشور می‌تواند در ارتقای وضعیت موجود اثرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی‌روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری در عراق، گفت: دانشگاهیان به عنوان نخبگان نقش ارزنده‌ای در ارتقای جایگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارند.

همچنین دکتر منیر حمید السعدی، رییس دانشگاه کربلا با تقدیر از حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، به ارایه گزارشی از وضعیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 16 هزار دانشجو در دانشکده‌های مختلف این مرکز مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به این‌که با دانشگاه‌های مختلف کشور ایران تعامل و ارتباط علمی داریم، گفت: تاکنون گروه‌های مختلف دانشگاهی از شهرهای مختلف ایران برای بازدید از دانشگاه کربلا حضور داشته‌اند.

منیر السعدی افزود: علاقه‌مند به تعامل حداکثری با دانشگاه‌های ایران هستیم، چراکه در صورت تحقق این امر مهم شاهد ارتقای سطح و جایگاه علمی و پژوهشی این مراکز خواهیم بود.

رییس دانشگاه کربلا در پایان نسبت به حضور جمعی از اساتید این مرکز آموزش عالی در دفتر بعثه مقام معظم رهبری برای آشنایی هر چه بیشتر با فعالیت‌ها ابراز علاقه کرد./840/د101/ی

ارسال نظرات