۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۴۳۸۷۴

چند خبر کوتاه از لرستان

خبرگزاری رسا ـ فعالیت 25 خانه عالم در ازنا، محروم بودن 80 درصد روستاهای الیگودرز از وجود روحانی و نام نویسی ۱۹۴مبلغ بروجردی در سامانه سجام از عناوین مهم ترین خبرها در لرستان هستند.
خبرکوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حشمت الله بیاتیان، رییس تبلیغات اسلامی ازنا، با بیان این که خانه‌های عالم نقش بسزایی در تقویت مسائل فرهنگی دارند، گفت: فعالیت 25 خانه عالم در ازنا وجود دارد.

وی فعالیت خانه های عالم را از مهم ترین و مؤثرترین اقدامات فرهنگی در بیان کرد و افزود: خانه‌های عالم بسترساز حضور مبلغان و روحانیان برای گسترش ارزش‌ و فرهنگ‌های اسلامی محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام بیاتیان اظهار داشت: خانههای عالم در روستاها برای مراجعه اهالی روستا، در زمینههای فرهنگی و دینی نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: خانه‌های عالم از عمده مراکز تقویت فرهنگی و معنوی به شمار می‌روند که می‌تواند در مسیر رشد و بالندگی فکری جوانان مؤثر واقع شوند.

80 درصد روستاهای الیگودرز از نعمت حضور روحانی محروم هستند

حجت الاسلام مصطفی عبدالهی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز با اشاره به نقش روحانی در مناطق محروم گفت: روحانیان مستقر در روستاها افزون بر انجام  کارهای فرهنگی، در کاهش آسیب‌های فرهنگی و جرایم اجتماعی نیز نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به تعداد روستاهای الیگودرز افزود: بیش از 80 درصد روستاهای شهرستان الیگودرز از نعمت روحانی مستقر و  طرح هجرت محروم هستند.

حجت الاسلام عبدالهی در ادامه با اشاره به اعزام مبلغ در مناسبت های گوناگون به مناطق محروم عنوان داشت: اعزام مبلغ در مناسبت‌های مذهبی از اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز با اشاره به اعزام مبلغ در 9 ماهه نخست سال یادآور شد: بیان احکام و مسائل شرعی، ایجاد ارتباط با جوانان و نوجوانان، پاسخگویی به شبهات فکری و اعتقادی مردم در زمینه‌های گوناگون، ترویج فرهنگ دینی وتبیین سیره ائمه معصوم(ع) از فعالیت های مبلغان اعزامی است.

نام نویسی 194مبلغ بروجردی در سامانه سجام

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با اعلام این خبر، گفت: ازاین پس کلیه خدمات مربوط به اعزام مبلغ، از طریق سامانه سجام انجام خواهد شد.

وی افزود: مبلغانی مشمول ارائه خدمات از سوی این اداره می شوند که در سامانه سجام، نام نویسی کرده و دارای کد تبلیغی باشند.

حجت‌الاسلام جعفرپور اظهارداشت: آن دسته از مبلغانی که آمادگی جهت اعزام به امور تبلیغی را دارند با ثبت اطلاعات وشرایط خویش این امکان را به ادارات تبلیغات اسلامی می دهند تا از حضور آنها در برنامه های تبلیغی استفاده شود.

وی با اشاره به این که خدمات تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های اعزام و استقرار از جمله صدور گواهی سابقه تبلیغ از طریق این سایت انجام می‌گیرد، تصریح کرد: مبلغان برای استفاده از مزایای این سامانه ضروری است نسبت به نام نویسی خویش در سامانه سجام اقدام کنند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات