۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۴۴۸۶۹

دوره دانش افزایی اصول فقه در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: یک دوره دانش افزایی اصول فقه ویژه طلاب برادر در این حوزه علمیه برگزار شد.
دوره دانش افزايي اصول فقه در حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری یک دوره دانش افزایی اصول فقه در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این دوره دو روزه به منظور تقویت مباحث و دانش اصولی طلاب با شرکت بیش از 60 نفر از طلاب مدارس علمیه برادران استان خراسان شمالی در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

 

وی با بیان این که تدریس این دوره دانش افزایی بر عهده حجت الاسلام مجید خرسندی از اساتید حوزه علمیه استان خراسان شمالی بود، اضافه کرد: در این دوره مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مباحث فقه و اصول از سوی استاد مدرس برای شرکت‌کنندگان تبیین و تشریح شد.

 

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به این که ماه گذشته نیز دوره دانش افزایی عقاید در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شده بود، اضافه کرد: دوره دانش افزایی مزبور نیز با شرکت طلاب برادر مدارس علمیه مختلف استان با تدریس حجت الاسلام مهدی معلم از اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار و در آن مسائل مختلف مرتبط با حوزه عقاید از سوی طلاب شرکت کننده و مدرس دوره بحث و بررسی شد.

 

به گفته وی دوره دانش افزایی عقاید با توجه به هجمه گسترده شبکه های غیردینی و گسترش فعالیت فرقه های ضاله و ضداخلاقی در سطح جامعه، با هدف مقابله با تهاجمات اعتقادی و آگاهی بخشی به جامعه برای روحانیان و طلاب حوزه های علمیه استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

کارشناس مسؤول واحد آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت های این واحد از ابتدای امسال تاکنون، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری چندین دوره دانش افزایی در رشته های مختلف با حضور اساتید مدعو از حوزه های علمیه قم و مشهد در مدارس علمیه خراسان شمالی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری دوره آموزشی اصول فقه و عقاید در حوزه علمیه استان، دوره نیم روزه توجیهی ویژه اساتید علوم قرآنی سطح یک حوزه های علمیه استان نیز برگزار شده بود.

 

وی با بیان این که دوره توجیهی مزبوربا هدف ارتقای دانش قرآنی و ارائه روش های نوین آموزش قرآن به اساتید قرآنی برگزار شد، اضافه کرد: طلاب و اساتید حوزه های علمیه همواره با مباحث تفسیری و معارف قرآنی در راستای فعالیت های تبلیغی و ترویج آموزه های دینی مأنوس هستند به همین دلیل نیز برگزاری چنین دوره هایی نقش مهمی در بهبود فعالیت های آنها خواهد داشت.

 

حجت الاسلام حسین زاده افزود: همچنین چندی پیش دوره مشاوره تحصیلی نیز با حضور اساتید متخصص با هدف شناسایی استعدادهای طلاب و بررسی موانع و آسیب های آموزشی و پژوهشی طلاب در تمامی مدارس علمیه برادران استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

به گفته وی در سال تحصیلی جاری افزون بر دوره های دانش افزایی ذکر شده، دوره دانش افزایی ادبیات عرب ویژه طلاب برادر و دوره آموزشی مدیریت اسلامی ویژه مدیران و مسؤولان آموزش حوزه های علمیه خراسان شمالی هم در استان برگزار شد.

 

گفتنی است، امسال در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات