۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۲۴۴۹۴۸
حجت‌الاسلام روحانی خبر داد؛

اجرای طرح شورایاری در 9 مسجد قم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان قم از اجرای طرح شورایاری در 9 مسجد قم خبر داد.
حجت الاسلام سعيد روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان قم شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای شورای شهر قم با حضرت آیت‌‌الله مکارم شیرازی از اجرای طرح شورایاری در 9 مسجد قم خبر داد.

 

وی افزود: این طرح برای اداره امور شهری با واسطه مردم است؛ هدف از شورایاری مساجد ارائه خدمت بهتر و پیشنهادهای منطقی و بیان نیازهای واقعی مردم به مسؤولان است.

 

حجت‌الاسلام روحانی درباره ساختار تشکیلاتی شورایاری نیز بیان داشت: این شورا در هر مسجد از 5 نفر شامل امام جماعت، یک نفر معتمد، یک نفر نماینده جوانان، یک نفر نماینده خواهران و یک نفر از بسیجیان تشکیل شده است.

 

وی یادآور شد: در فاز نخست این طرح در 9 مسجد شهر قم اجرا می‌شود و در نهایت به کل مساجد این طرح تعمیم داده می‌شود تا هر مسجد برای خود یک شورایاری داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام روحانی نیز با بیان این‌که شورای شهر نسبت به پر رنگ بودن نقش مساجد در مدیریت شهری تأکید دارد، گفت: بسیاری از آفت‌های جامعه در مباحث مختلف فرهنگی، اقتصادی و دیگر مسائل به سبب دوری مردم از مسجد است.

 

وی یادآور شد: اگر کاری کنیم که مسجد محوری در مدیریت شهری بیشتر شود می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم؛ البته از نظر ساختمانی نیز باید برای مساجد کار شود که شورای شهر قم در این زمینه قول مساعد داده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان قم با بیان این‌که ایجاد فضاهای تفریحی در کنار مساجد سبب جذب بیشتر افراد به آنها می‌شود، یادآور شد: شورای شهر قم قول داده است که در کنار برخی از مساجد بوستان‌ و فضاهای سبزی را ایجاد کنند./993/پ202/ف

ارسال نظرات