۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۴۵۵۱۸
سرپرست استانداری استان مرکزی:

ایثار و شهادت سرمایه عظیم و معنوی نظام است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست استانداری استان مرکزی در پیامی به خانواده شهید «علی امینی»ˈ که به تازگی هویت او شناسایی شده است، گفت: شهادت بالاترین درجه کمال است و انتخاب آگاهانه مجاهدت در راه حق نصیب بندگان مخلص خدا می شود.
شکرالله حسن بيگي سرپرست استانداري مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی، سرپرست استانداری مرکزی امروز در پیامی به خانواده شهید «علی امینی» که به تازگی هویت او شناسایی شده است، گفت: شهادت بالاترین درجه کمال است و انتخاب آگاهانه مجاهدت در راه حق نصیب بندگان مخلص خدا می شود.

 

متن پیام به این شرح است:

 

شهدا با برگرفتن کوله‌بار شرف و مسؤولیت انسان الهی بهترین راه را پیمودند و جاودانه شدند. ایثار و شهادت سرمایه عظیم و معنوی نظام است که از فلسفه عاشورا نشات گرفته و چون مشعلی روشن باقی می ماند.



منطق شهید یعنی منطقی که برای جامعه خود پیام دارد و مقام شهدا به عنوان جایگاهی شامخ و ارزنده در رسیدن به قرب الهی مطرح است.

 

استان مرکزی افتخار دارد میزبان خانواده شهید امینی است که با رشادت و ایمان خود با وجود نوجوان بودن در راه اسلام به شهادت رسیدهاست ، همچنین صبر خانواده بزرگوار وی را پس از 26 سال دوری فرزند می ستاییم.

 

گفتنی است، شهید والامقام «علی امینی» فرزند «بمانعلی» متولد سال 1351 و اهل استان اصفهان است که در فروردین ماه سال 1367 به صورت داوطلبانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل در جنوب کشور اعزام شده است.



شهید امینی با شرکت در عملیات والفجر هشت در 19 تیرماه سال 1367 در منطقه فاو عراق مفقود الاثر شده و در پنجم مرداد ماه سال 1384 پیکر پاکش در همان منطقه کشف و به عنوان شهید گمنام در 18 بهمن ماه همان سال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به خاک سپرده شد.



هویت این شهید والامقام در پی آزمایش دی.ان.ای از نمونه استخوانی شهید و تطبیق آن با نتیجه آزمایش های خانواده اش مشخص شد.



آیین استقبال از خانواده این شهید والامقام امروز یکشنبه 19 بهمن ماه جاری همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر و روز نیروی هوایی در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد.

 

شایان ذکر است، تاکنون 50شهید گمنام والامقام در نقاط مختلف استان مرکزی به خاک سپرده شده‌اند./842/پ203/ب6

ارسال نظرات