۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۴۵۵۲۳
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند:

اندیشه و تفکر امام خمینی بزرگ‌ترین نقشه راه جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند بابیان این‌که اندیشه و آرمان امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین نقشه راه نظام اسلامی است، گفت: باید بافرهنگ سازی و معرفی ارزش‌های دینی و انقلابی به نوجوانان و جوانان افکار انقلابی را گسترش دهیم.
دهه فجر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی اسداللهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند، ظهر امروز در جمع طلاب و دانش‌پژوهان و دانشجویان خراسان جنوبی در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند، با اشاره به حوادث سال‌های قبل از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: برنامه انقلاب از سال 42 با تبعید امام شروع شد و مردم ایران 15 سال انتظار کشیدند تا در 12 بهمن این انتظار با حضور امام (ره) به سر رسید.

 

وی با اشاره به این‌که برای به ثمر رسیدن انقلاب شهدای زیادی را تقدیم کردیم، گفت: با از خودگذشتگی افراد زیادی این انقلاب به ثمر رسید و حکومت طاغوت به پایان رسید.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند با اشاره به آیه قرآن که هر کس برای خدا باشد خدا برای اوست، ادامه داد: هدف امام خدایی بود برای همین مردم ایران و جهان پیرو اندیشه و راهش شدند.

 

وی، افق دید امام را خدامحوری دانست و تصریح کرد: افراد با بصیرت خودشان را فدای آرمان‌های الهی می‌کنند همچنان که امام با اندیشه و آرمان بلندش توانست افق دید مردم را گسترده‌تر کرد.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند امام‌(ره) را انسانی خودساخته و مجاهد به معنای واقعی کلمه دانست و افزود: امام (ره) چون برای رضای خدا قدم برمی‌داشت خداوند نیز تمام راه‌های پیروزی، عزت و اقتدار را برای ایشان فراهم کرد.

 

وی با اشاره به این‌که تمام افکار و اندیشه‌های های امام خمینی(ره) قرآنی و نشأت گرفته از سیره اهل‌بیت(ع) بود، اضافه کرد: ایجاد حرکت اصیل و عظیم انقلاب اسلامی ایران  را کسی به ثمر رساند که خود از ممتازترین چهره‌های قرآنی و با این کتاب مأنوس بوده است.

 

حجت‌الاسلام اسداللهی با اشاره به این‌که دشمن هنوز در پی نابودی اسلام و ایران است، ادامه داد: جنگ تحمیلی ضربه شدیدی به دشمن زد که دیگر جرأت دست‌اندازی به خاک ایران را نداشته باشد؛ برای همین حربه‌های دیگری را برای نابودی ایران طراحی کرد.

 

وی، تحریم‌های اقتصادی، جنگ نرم سایبری، به راه انداختن فتنه 88 و اهانت به مقدسات اسلام را از جمله اقدامات دشمن بعد از جنگ تحمیلی علیه ایران دانست و افزود: در تمام عرصه‌ها مردم کشور ایران با پیروی از آرمان امام(ره) و با بصیرت‌های رهبر معظم انقلاب توانسته‌اند پیروز میدان نبرد باشند.

 

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند بابیان این‌که بیداری اسلامی حاکم در منطقه نشأت گرفته از نهضت انقلاب اسلامی ایران است، گفت: امروز به برکت خون شهدا و امام راحل انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان صادرشده و موج بیداری اسلامی نشأت گرفته از نهضت حضرت امام (ره) نیز روزبه‌روز در حال گسترش است.

 

وی بابیان این‌که یکی از مهم‌ترین وظیفه ملت و مسؤولان آسیب‌شناسی و رصد کردن دشمنی‌ها در عصر حاضر است، گفت: باید بدانیم دشمن دست از تلاش برنداشته است بلکه شیوه تسلط بر کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران را عوض کرده است.

 

حجت‌الاسلام اسدالهی ادامه داد: همان‌طور که روحانیت در ایجاد و تثبیت نظام نقش محوری داشت امروز نیز باید در استمرار این حرکت عظیم ایفای نقش کرده و با روشنگری و هدایتگری، جوانان را نسبت به توطئه های دشمن آگاه کنند.

 

وی، اندیشه و اصول آرمانی امام خمینی(ره) رابزرگ‌ترین منبع نقشه راه نظام جمهوری اسلامی  دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی مصداق بارزحکومت دینی است و باید با فرهنگ سازی و معرفی ارزش‌های دینی انقلابی به جوانان و  نوجوانان افکار انقلابی را گسترش دهیم./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات