۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۴۵۵۷۶
آیت الله شبستری:

برخی از سوی اجانب مأمورند که دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال ببرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که عده‌ای دست نشانده و جیره خوار اجانب دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال می‌برند، گفت: اینها منافع زودگذر مادی را به ارزش‌های اسلامی ترجیح می‌دهند.
آيت الله شبستري

آیت الله محسن شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، افراد غرب زده‌ای را که دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال می‌برند را مغرض، دست نشانده و جیره خوار اجانب خواند و بیان داشت: برخی از اینها با دشمن ارتباط دارند و مأموریت دارند که چنین افکاری را ترویج کنند.

 

وی افزود: برخی دیگر از روی کوته فکری و بی‌بصیرتی چنین حرف‌هایی می‌زنند؛ اگر معنای استقلال را بفهمند و مفهوم اسلام و عزت اسلامی را درک کنند این حرف‌ها را نمی‌زنند؛ این افراد منافع زودگذر مادی را به ارزش‌های اسلامی ترجیح می‌دهند، خور و خواب و شهوت را معیار فضیلت انسان می‌دانند.

 

 امام جمعه تبریز مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را احیای اصل مترقی ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: از 14 قرن پیش این اصل جزو ضروریات و مسلمات علم کلام و فقه شیعه بوده است اما بعد از حکومت امیرالمؤمنین(ع)اجرا نمی‌شد.

 

 وی افزود: امام خمینی(ره) توانست به صورت تئوری و عملی مسأله ولایت فقیه را به عینیت برساند و احیا کند؛ با تلاش ایشان در این عرصه و پشتیبانی مردم به جای رژیم سلطنتی رژیم حکومت اسلامی جایگزین شد.

 

 امام جمعه تبریز استقلال، آزادی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: پیش‌‌تر ما مستعمره بودیم و در فضای خفقان زندگی‌ می‌کردیم اما انقلاب به ما آزادی بخشید؛ ارزش‌های اسلامی نیز نسبتا حاکم شده است و به فرموده امام(ره) نسیمی از اسلام وزیدن گرفته است؛ امیدواریم این ارزش‌ها صد در صد اجرایی شود.

 

 آیت الله شبستری با اشاره به تحول فکری مردم پس از انقلاب اسلامی، ابراز داشت: مردم پیش از انقلاب به گونه دیگری فکر می‌کردند اما پس از انقلاب مردم دشمن شناس شدند و به فکر حفظ استقلال هستند؛ یکی دیگر از ثمرات انقلاب حضور مردم به ‌ویژه جوانان در همه صحنه‌ها است.

 

 وی با بیان‌این‌که جبهه استکبار همواره از رژیم سلطنتی که دست نشانده خودشان بود حمایت می‌کرد، گفت: مشکل اصلی آنها با اسلام است به همین دلیل نمی‌خواستند این کشور استقلال پیدا کند؛ با پیروزی انقلاب برخلاف میل آنها افزون‌بر استقلال، یک حکومت نافی استکبار و استکبار ستیز روی کار آمد به همین دلیل شروع به مخالفت با این نظام کردند و سی و شش سال به این دشمنی ادامه دادند./928/ت302/ش

ارسال نظرات