۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۸۳۸
رییس جامعه المرتضی:

حرمت‌شکنی اعتقادات اسلامی از اهداف وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زادهوش با اشاره به جریان جعلی وهابیت تأکید کرد: از حربه‏های کهنه و زنگ زده وهابیت و به طور کل دشمنان اسلام شکستن کانون‏های حرمت و عادی سازی عقاید جامعه است.
حجت الاسلام زادهوش

حجت‏الاسلام احمد زادهوش رئیس جامعه المرتضی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره شبهه پراکنی شبکه‏های ماهواره‏ای وهابیت علیه شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) به اذعان منابع شیعه و سنی از بین چهار زن برتر بشر بهترین و والاترین زن در بین تمام بشریت است و کسی که به اسلام و پیامبر اعظم(ص) ایمان داشته باشد بدون تردید حضرت زهرا(س) را از کامل‏ترین انسان‏ها محسوب می‏کند.

 

وی با اشاره به روایات وارده از اهل بیت(ع) و پیامبر اعظم(ص) نسبت به شخصیت حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) مادر بزرگوار خویش را حجت خدا بر خود می‏دانستند و پیامبر اسلام(ص) ایشان را محبوب خداوند معرفی می‏کردند که نشان از شخصیتی ماورای عالم خاکی از حضرت زهرا(س) است.

 

معاون پژوهشی پژوهشگاه حج و زیارت با اشاره به جریان جعلی وهابیت تأکید کرد: از حربه‏های کهنه و زنگ زده وهابیت و به طور کل دشمنان اسلام شکستن کانون‏های حرمت و عادی سازی عقاید جامعه است که با توجه به نزدیک شدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) این حربه خود را به سوی حضرت زهرا(س) کشیده‏اند.

 

وی با اشاره به عظمت حضرت زهرا(س) در نزد خداوند اظهار داشت: حضرت زهرا(س) از سوی خداوند و رسولش به عنوان الگوی زنان در اسلام معرفی شد و وهابیت که این الگو را در اختیار ندارد سعی در تخریب این بانوی با عظمت در نزد مردم جهان دارد و به زعم خود می‏توانند با این کار شیعیان را از ایشان جدا کنند.

 

وی با انتقاد از فعالیت‏های فرهنگی در کشور تصریح کرد: متأسفانه برخی مسؤولان فرهنگی در کشور فعالیت‏هایی به دور از عقاید شیعه و فضائل اهل بیت(ع) انجام می‏دهند و الگو سازی برای مردم را در بین الگوهای غربی جست‏وجو می‏کنند.

 

حجت‏الاسلام زادهوش مجالس ایام فاطمیه در کشور را با کمبود‏های جدی توصیف کرد و یادآور شد: متأسفانه اکثر منابر در ایام شهادت حضرت زهرا(س) فقط به نحوه شهادت ایشان می‏پردازند و از فضیلت‏ها و منقبت‏های ایشان مطلبی برای مردم گفته نمی‏شود و مردم واقعا از سبک زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف مانند رفتار‏های مادرانه، همسرانه، دخترانه و بندگی ایشان برای مردم بازگو نمی‏شود.

 

وی در پایان با بیان نگاه غرب به زن گفت: فرهنگ غرب زن را ابزاری برای فشار به اسلام دانسته و اسلام را هم به عدم رعایت حقوق زن معرفی می‏کند که تا حدودی از خباثت غرب و در حدودی نیز از عدم شناساندن شخصیت حضرت زهرا(س) از سوی ما در جهان است./1329/ت302/س

ارسال نظرات