۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۴۶۳۲۱
امام جمعه قم:

پیام راهپیمایی 22 بهمن برای تیم مذاکره ایستادگی با عزت و اقتدار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم درباره پیام حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه برای تیم مذاکره کننده گفت: پیام مردم ما در این راهپیمایی برای تیم مذاکره کنند که مورد تأیید ملت است، این می‌باشد که با قدرت و عزت از حق مسلم ملت دفاع کنید و از موضع اقتدار عقب نشینی نکنید؛ ما در طول مبارزات 36 ساله انقلاب همه چیز را با عزت و اقتدار به دست آوردیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در مراسم سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن شهر مقدس قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این‌که امروز روز بزرگی برای ملت ما است، گفت: لطف خدا است که این نهضت و انقلاب را با حضور مردم از ابتدا تا به امروز رونق بخشیده و به پیروزی رسانده است.

 

وی افزود: در انقلاب اسلامی نقش امام خمینی(ره) به عنوان رهبر و سایر مراجع تقلید، علما، اندیشمندان و دانشگاهیان در تعیین این نهضت از یک سو و نقش مردم از سوی دیگر بسیار برجسته است.

 

امام جمعه قم با بیان این‌که ابعاد مختلف حادثه عظیم  22 بهمن حتی برای خواص نیز هنوز کاملا روشن نشده است، بیان داشت: حادثه 22 بهمن پایان تحقیر یک ملت بود، تحقیری که رژیم پهلوی و مستکبران جهان به وجود آورده بودند؛ ملت را در خانه خود تحقیر می‌کردند، وقتی ملتی در کشور خود تحقیر شود به دنبال این تحقیر فقر اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی به وجود می‌آید.

 

وی ادامه داد: قیام و انقلاب امام راحل برای شکستن این سلطه جهانگیر بود که شاهان بر مملکت تحمل کرده بودند؛ حضور مردم بود که امام امت را در خلق آن حماسه بزرگ یاری کرد.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) درباره دلایل دشمنی آمریکا با ملت ایران اسلامی نیز عنوان کرد: آمریکا با انقلاب اسلامی ایران منافع نامشروع خود را از دست داد و با خوی استکباری که دارد هیچ‌گاه خیرخواه ملت ما نخواهد بود؛ همانگونه که شیطان با حضرت آدم(ع) دشمنی کرد، دشمنی آمریکا نیز ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که دشمنان کمر بر شکست و براندازی نظام بسته‌اند، بیان داشت: وقتی دشمنان دیدند نمی‌تواند به وسیله جنگ ملت را متوقف کنند، می‌خواهند با محدود کردن، جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند.

 

وی یادآور شد: آمریکا با مردم ایران دشمن است؛ چرا که جرم مردم ایران این است که با شجاعت دست رد بر سینه این متجاوز زد، ملت در فتنه 88 چنان سیلی بر آمریکا زد که تاکنون کسی نزده است، آمریکا در آن فتنه پیچیده خود را موفق و پیروز میدان می‌دانست که حضور مردم آن را با شکست موجه کرد.

 

امام جمعه قم با اشاره به رهبریهای حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌‌ای اذعان کرد: در مبارزه رهبری با جهان خواران درس‌های زیادی کسب کردیم، درس‌های از این قبیل که برای رسیدن به قله تنها باید به خدا توکل داشت، با دنیا تعامل داشت ولی هرگز به مستکبران نباید اعتماد کرد؛ در برابر اهداف خود نباید کوتاه آمد.

 

وی تأکید کرد: مردم ما ظلم آمریکا را فراموش نخواهند کرد؛ ملت با توکل به خدا، اهل‌بیت(ع) و رهبری امام خامنه‌ای امروز خود را تنها قدرتی می‌داند که در برابر زیاده خواهی آمریکا با عزت و اقتدار ایستاده و الهام بخش دیگران شده است و این سبب دشمنی آمریکا می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی درباره علل ناکامی آمریکا در مسائل منطقه و جهان نیز عنوان کرد: آمریکا که اکنون صهیونیست‌ها بر تمام شؤون حکومت آنها حاکم هستند، دولتمردان این کشور ذلیل و سرسپرده صهیونیست‌ها هستند، رییس جمهور آمریکا جرأت نمی‌کند بدون دستور آنها قدم بردار و قلمی بزند و اینها همواره دچار خطای محاسباتی هستند؛ از این‌رو شاهد شکست آنها در کشورهای مختلف هستیم.

 

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت که دولت سوریه باقی بماند و ماند؛ ولی آمریکا با همکاری ده‌ها کشور در این موضوع شکست خورد؛ استکبار جهانی از قدرت الهی و نفوذ معنوی ایران اسلامی در سایر کشورها هراس دارد، امروز جمهوری اسلامی ایران علیرغم اراده مستکبران جشن پیروزی را می‌گیرد، در حالی که مستکبران از روز نخست تصمیم به شکست نظام ما گرفته بودند.

 

امام جمعه قم گفت: امروز آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی شکست خورده است، در حالی که ایران اسلامی همواره با صلابت در حال پیمودن مسیر خود است؛ این پیروزی‌ها برای دشمنان و مردم عادی دیگر کشورها امر عجیب و غیر قابل باوری است.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما قائم به دین مردم است؛ هر کس با هر فکر و اندیشه‌ای بخواهد به این انقلاب ضربه بزند با مردم طرف است؛ علت آن‌که آمریکا نمی‌توان ایران اسلامی را شکست دهد همین حضور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف است.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) درباره پیام حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه برای تیم مذاکره کننده نیز خاطرنشان کرد: پیام مردم ما در این راهپیمایی برای تیم مذاکره کنند که مورد تأیید ملت است، این می‌باشد که با قدرت و عزت از حق مسلم ملت دفاع کنید و از موضع اقتدار عقب نشینی نکنید؛ ما در طول مبارزات 36 ساله انقلاب همه چیز را با عزت و اقتدار به دست آوردیم.

 

امام جمعه قم در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن از مراجع تقلید، علما، سران قوا، خدمتگذاران به نظام و انقلاب تقدیر و تشکر کرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات