۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۴۶۶۲۶
امام جمعه ارومیه:

نباید در مذاکرات جایی برای چانه زنی غرب گذاشته شود/ نمادهای غربی تبدیل به فرهنگ نشوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نباید در مذاکرات جایی برای چانه زنی غرب گذاشته شود و کلیات و جزئیات باید یکجا به توافق برسد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاکرات هسته ای افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که در این مذاکرات باید جزئیات و کلیات به صورت یکجا به توافق برسند.

 

وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که نباید در مذاکرات جایی برای چانه زنی غرب گذاشته شود که این امر باید مورد اهتمام مذاکره کنندگان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: همچنین که دکتر روحانی اشاره کردند، پشت میز مذاکره نشستن ملت ایران از روی منفعت و به خاطر سودجویی نیست بلکه بر اساس عقل و منطق است.

 

قدردانی امام جمعه ارومیه از حضور پرشور مردم آذربایجان غربی در راهپیمایی 22 بهمن

 

امام جمعه ارومیه در ادامه با قدردانی از حضور پرشور مردم آذربایجا غربی در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: این حضور گسترده پاسخی محکم به یاوه گویی ها و خیال پردازی های دشمنان بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ملت ایران بار دیگر یک صدا و همدل با آرمانهای انقلاب اسلامی میثاق کردند.

 

نباید نمادهای غربی تبدیل به فرهنگ شود



خطیب جمعه ارومیه با اشاره به توطئه های نرم دشمنان برای از بین بردن شعائر اسلامی و دینی اظهار داشت: باید شعائر الهی و دینی در جامعه حفظ شود چراکه امروز دشمن در جنگ نرم خود نمادها و شعائر دینی را نشانه گرفته است و سعی می کند این نمادها را از ذهن جوانان پاک کند .



وی تصریح کرد: نباید اجازه داده شود نمادهای غربی در جامعه اسلامی به ویژه در مغازه ها و منازل برای خود جا باز کرده و تبدیل به فرهنگ شوند.


در فرهنگ اسلام روز و نمادی به نام ولنتاین وجود ندارد

 

امام جمعه ارومیه با انتقاد از بزرگداشت ولنتاین، اظهار کرد: بسیار شرم آور است که در مغازه ها و فروشگاه های یک شهر مسلمان، نمادهای روز ولنتاین با تصاویر، عکس ها و شکل های مختلف تزئین شده و به فروش می رسد.



حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: گرامیداشت روز ولنتاین تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی است، در فرهنگ دینی و اسلامی ما روز و نمادی به نام ولنتاین وجود ندارد. بلکه این نماد افسانه ای بیش نبوده و تنها از سوی دنیای غرب در بین جوانان گسترش یافته است.



به گفته حجت الاسلام والمسلمین قریشی، بی عفتی و رواج دوستی های خیابانی حاصل این نماد غربی است.

 

وی افزود:  تغییر نمادهای اسلامی به نمادهای غربی، فروش اجناس و جذب درآمدهای اقتصادی کلان از این طریق فروش این اجناس و رواج بی‌عفتی در جامعه از اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی و نفوذ آیین‌هایی نظیر روز ولنتاین در جوامع اسلامی است.

 

وی متذکر شد: جوانان ایران اسلامی باید از گرایش به سمت نمادهای غربی پرهیز کرده و با مطالعه بیشتر به این حقیقت پی ببرند که الگوی واقعی ما ائمه اطهار و اهل بیت (ع) است.

 

برخورد شایسته بین افراد خانواده از مؤلفه های پایداری خانواده است



نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر رعایت تقوای خانوادگی تأکید کرد و گفت: برخورد شایسته بین افراد خانواده از جمله مؤلفه های ثبات و پایداری خانواده ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: زن و مرد در خطاب قرار دادن همدیگر و همچنین فرزندان اگر از الفاظ و عبارات شایسته استفاده کنند بدون تردید موجب افزایش عزت و احترام همدیگر شده و صمیمیت را درخانواده افرایش می دهد.

 

وی گفت: برخی رفتار و گفتارهای نامناسب موجب کینه در خانواده می‌شود البته رعایت این مسأله در جامعه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه ارومیه همچنین از مردم خواست برای بارش نزولات آسمانی دعا کنند./936/پ201/ب4

ارسال نظرات