۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۴۷۵۷۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

بازگویی فضیلت و مظلومیت اهل بیت مهم ترین رسالت مداحان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان این که غنی سازی اشعار مداحی و جلوگیری از ورود خرافات در مداحی مورد توجه قرار گیرد، گفت: بازگویی فضیلت و مظلومیت اهل بیت مهم ترین رسالت مداحان است.
رييس اداره تبليغات اسلامي نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در انتخابات کانون مداحان این شهرستان اظهار داشت: مداحان در ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) نقش مؤثری دارند و تلاش می کنیم برای بهره برداری متمرکز از توانایی های بالقوه و پشتیبانی آنها در رفع مشکلات موجود، بستر سازی کنیم.

 

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 200 مداح و شاعرآیینی در این اداره دارای پرونده هستند، گفت: تمام تلاش ما در راستای فعالیت مداحان باید در جهت آسیب شناسی مداحی و رفع مشکلات و معضلات باشد.

 

حجت الاسلام الیاسی افزود: غنی سازی اشعار مداحی، جلوگیری از ورود خرافات و بدعت ها در مداحی و ایجاد شور منطقی در مداحی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مداحان باشد و کانون مداحان باید در این زمینه اطلاع رسانی کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان این که آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی مداحی و اشعار آیینی از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، یادآور شد: اعضای کانون مداحان شهرستان به این مسأله توجه ویژه اعمال کنند و در راستای تحقق این اهداف همه تلاش خود را به کار گیرند.

 

حجت الاسلامی الیاسی با تأکید بر این که تربیت و آموزش مداحان در گچساران از سوی اساتید مجرب صورت می‌گیرد، اظهار داشت: آموزش قرائت صحیح قرآن، رعایت اخلاق دینی اسلامی و آگاهی از تاریخ اسلام و اسلام‌شناسی به‌ویژه مقتل‌شناسی از جمله آموزش‌های دوره مداحی در این شهرستان است.

 

وی گفت: ارتقای سطح فنی، اخلاقی و رفتاری مداحان یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه کانون مداحان قرار گیرد.

 

به گزارش رسا،  در نخستین جلسه سومین دوره کانون مداحان و شاعران آئینی با هدف انتخاب اعضای هیئت رییسه، پس از رای گیری، محمد برزگرنژاد به‌عنوان رییس کانون مداحان این شهرستان انتخاب شد و سیده خدیجه عزیزی و محمدعلی صفرپور، به ترتیب به عنوان نایب رییس و دبیر این کانون با رای حاضرین معرفی شدند که به مدت یک‌سال کاری فعالیت خواهند داشت./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات