۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۴۷۷۳۷
در آیین گشایش نمایشگاه کتاب قم مطرح شد؛

روایت رییس مجلس از مظلومیت کتاب و کتابخوانی

خبرگزاری رسا ـ لاریجانی با اشاره به این‌که دین اسلام در دنیا به طور کسترده در حال تبلیغ است گفت: باید از ظرفیت کتابخوانی در نشر معارف دینی استفاده کرد.
دکتر لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم آیین گشایش دهمین نمایشگاه کتاب استان قم که ظهر امروز در مجتمع ناشران برگزار شد، گفت: قم، مرکز تولید فکر دینی در کشور است و سابقه طولانی در تعاملات نظری دارد و باید از این ظرفیت به نحو عالی استفاده شود چرا که  تاکنون توانسته در دنیا به خوبی بدرخشد.

 

لاریجانی با اشاره به این‌که دین اسلام در دنیا به طور کسترده در حال تبلیغ است، ابراز داشت: چاپ و نشر باید در قم اهمیت ویژه‌ای داشته باشد و از ظرفیت فوق‌العاده علمی قم استفاده شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه‌ای پویا است که کتابخوانی در آن ترویج شود و  باید فرهنگ کتابخانی را در جامعه رواج دهیم.

 

وی با بیان این‌که چاپخانه‌داران و ناشران در کشور از قشر مظلوم جامعه هستند، افزود: این قشر زحمت کش همیشه با مشکلات زیادی مواجه بوده است ولی آنها با تحمل این مشکلاب به نشر کتاب و کتابخانی در جامعه کمک کرده‌اند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در بودجه سال آینده نیز توجه زیادی به این بخش نشده است، عنوان کرد: بودجه 500 میلیارد تومانی برای ترویج کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شده که بسیار کم است.

 

لاریجانی در پایان با بیان این‌که در تلاش هستیم کمک بیشتری از طریق سایر سازمان‌ها برای کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: به دولت توصیه می‌کنیم که برای ارتقای جایگاه کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد قم توجه بیشتری کند./922/پ202/ج

 

ارسال نظرات