۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۴۷۹۹۷

برگزاری مراسم اختتامیه هم اندیشی سینما

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه هم اندیشی سینما با نمایش فیلم‌های «طعم شیرین خیال» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» برگزار شد.
هاشم زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه هم اندیشی سینما عصر روز جمعه در محل مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه با نمایش فیلم‌های «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیل‌وند به نمایش در آمد و سپس از منظر حوزه‌های مختلف علوم انسانی با حضور اساتید مربوطه تحلیل و بررسی شد.

 

سید ناصر هاشم‌زاده فیلم‌نامه نویش و منتقد سینمایی، بعد از نمایش فیلم «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی به نقد این فیلم پرداخت و گفت: داستان اشکالات زیادی دارد که از منطقی بودن گریخته و با احساسات فرد بازی می‌کند.

 

وی افزود: در فیلم‌هایی از این دست از احساسات تماشاگر سوءاستفاده کرده و عواطف او را با نوعی فریب برمی‌انگیزد.

 

این منتقد سینما عنوان کرد: سینمای جشنواره‌ها در کلیت آن وضعیتی دارد که در آن انتقاد سریع برای ایجاد راه‌حل را از دست می‌دهد.

 

هاشم‌زاده اظهار داشت: مساله فقر، تبعیض و سرمایه‌داری از هم گسیخته حقیقتی است که در مسائل اقتصادی وجود دارد نشان دادن رنج‌ها لازم است اما باید راه‌کار هم با کرامت و عزت انسانی نشان داده شود.

 

هاشم‌زاده بیان داشت: ملت ایران به دلیل ارزش‌هایی که به آن قائل است به میزانی دارای عزت و کرامت است که در سایر ملت‌ها نیست مردم ایران با وجود مشکلات فراوان بسیار صبور هستند.

 

وی افزود: در جشنواره فیلم فجر از ارزش‌های اخلاقی کمتر حرف زده شده و محدود به قشرهای خاصی است که توسعه پیدا نکرده و قابلیت توسعه را هم ندارد.

 

این منتقد سینما در پایان خاطرنشان کرد: این گونه فیلم‌ها به صورت فردی موثر است اما در نهایت فرم کار یک کار اجتماعی به آن معنا نیست که تاثیر گذار باشد و نهادهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات