۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۴۸۱۳۸
استاد دانشگاه تبریز:

روحانیت عنصر اصلی تحرکات ضد استبدادی در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با بیان این‌که حوزه‎‌های علمیه آذربایجان و روحانیت مجاهد همواره نقش رهبری جریان‌های ضد استبدادی را بر عهده داشته‌اند، گفت: این امر در قیام 29 بهمن تبریز مشهود است.
فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میکائیل جمال پور، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، امروز در جمع فعالان فرهنگی مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مساجد و روحانیت در شکل گیری قیام 29 بهمن مردم تبریز خاطرنشان کرد: یکی از عناصر شکل گیری قیام 29 بهمن مردم تبریز روحانیت با محوریت شهید آیت الله قاضی بوده است.

 


وی با بیان این‌که حرکت آغازین 29 بهمن مردم تبریز از مقابل مسجد و با رهبری روحانیت مجاهد بوده است، خاطرنشان کرد: مسجد سنگر اسلام است و مسجدی که فعال و پرکار باشد نقش یک سنگر را در عصر حاضر ایفا می کند، امروز بایستی مدیریت فرهنگی مساجد به جدی پیگیری شود.

 


جمال پور رکود، ضعف مخاطب شناسی و فقدان برنامه ریزی را از آسیب های فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگ به معنای هنر کشیدن یک مجموعه به سمت جلو و مدیریت نیز هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران است، اگر این هنر را نداشته باشیم، مغلوب خواهیم شد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مرزهای فرهنگی جمهوری اسلامی
ایران امروز بسیار وسیع تر از مرزهای جغرافیایی است و در کشورهای دیگر نیز نفوذ کرده است، از این روست که دشمنان فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به دنبال استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از ملت ایران هستند.

 


وی با بیان این‌که اقدامات ضدفرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی، فعالیت در عرصه فرهنگ را مشکل کرده است، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی باید با هدف تربیت انسان مکتبی، تبلیغ دین خدا، حفظ دستاوردهای نظام، عمل به مسؤولیت و تکلیف و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج)  انجام شود.

 


جمال پور با اشاره به قرآن سوزی کشیش امریکایی و کتاب ضداسلامی سلمان رشدی گفت: این موارد از جمله اقداماتی بود که در سال های گذشته علیه اسلام و قرآن انجام شد تا مقدسات مسلمانان را زیر سؤال ببرند، هر چند اقدام به موقع مرجعیت شیعه مانع اثرگذاری این فتنه ها شد.

 


وی با تأکید بر این‌که فرهنگ باید مدیریت شود و عناصر و شخصیت های فرهنگی باید خودشان بصیرت داشته باشند، افزود: ملت ایران با فرهنگ دینی، ملی و منطقه ای خود زندگی می کند، در حالی که غرب با استفاده از ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای به دنبال ترویج سبک زندگی غربی در ممالک اسلامی است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات