۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۴۸۲۶۴
دبیر عالی کانون های مساجد کشور:

جشنواره مدهامتان نمونه ای از اظهار ارادت مساجد به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ دبیر عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور جشنواره مدهامتان نمونه ای از اظهار ارادت مساجد به قرآن است، گفت: این مسابقات از سال 81 آغاز به فعالیت کرده و در این 9 دوره برگزاری شاهد حضور پرشور علاقمندان به قرآن بودیم.
ارباب سليماني كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، صبح امروز، در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری مدهامتان که در اهواز برگزار شد، با اشاره به این که امروز بر خوان نعمت قرآن نشسته ایم، ابراز داشت: توجه به فعالیت های قرآنی اجر و ارزش معنوی بالایی دارد.

وی با بیان این که در قرآن ذکر شده که ای کسانی که ایمان آورده اید نعمت قرآن و ولایت را قدر بدانید، اظهار داشت: ائمه اطهار قرآن و کلام الهی را به عنوان محوری برای تطابق سخنان خود معرفی کردند که این مسأله بیانگر اهمیت و جایگاه بالای قرآن است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی یادآور شد: در جنگ های پیامبر اکرم(ص) علیه مشرکان، حضرت پرچم ا به کسی می داد که انس و آشنایی او با قرآن بالا باشد؛ در جنگ احد در آغاز بر جنازه هایی نماز می خواند که آیات بیشتری را حفظ بودند و همواره با قرآن مأنوس بودند.

دبیر عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به توجه بالای امام به قرآن و استفاده از همه فرصت ها برای تلاوت آن گفت: تلاوت قرآن به امام انرژی می داد و سبب غلبه بر سختی ها و مشکلات می شد.

وی با تأکید بر این که توجه به قرآن باید با معنا و مفهوم جدیدی انجام شود، عنوان کرد: در سوره الرحمن نعمت های الهی بسیاری شمرده شده که در رأس آنها قرآن است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به این که افرادی که می خواهند در مسیر انقلاب قرار گیرند باید توجه خود به قرآن را افزایش دهند، بیان داشت: مفاهیم و توصیه های بالای قرآن در کنار تأثیر معنوی آن در انسان سبب اهمیت توجه به قرآن است.

دبیر عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد جشنواره مدهامتان را نمونه ای از اظهار ارادت مساجد به قرآن دانست و گفت: این مسابقات از سال 81 آغاز شده و در این 9 دوره برگزاری شاهد حضور پرشور علاقه مندان به قرآن بودیم.

وی با اشاره به این که فعالیت های انجام شده در جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار گسترده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم این فعالیت ها را نسبت به شأن قرآن مقایسه کرد باید میزان فعالیت ها را گسترش داد.

برگزاری جلسات تفسیر قرآن در 7 هزار نقطه کشور

حجت الاسلام ارباب سلیمانی به برگزاری جلسات تفسیر قرآن در 7 هزار نقطه کشور اشاره کرد و تأکید کرد: بزرگان دینی نسبت به قرآن احساس بدهکاری دارند که مسلمانان هم باید چنین حسی نسبت به قرآن داشته باشند.

دبیر عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تأکید کرد: قرآن راه هدایت و مقابله با هجمه های فرهنگی و سبب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات