۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۴۸۸۱۲
به همت مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد؛

مراسم ولادت حضرت زینب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که یاد اهل بیت(ع) دل ها را زنده می کند، گفت: اگر بخواهیم زینت درونی پیدا کنیم و از درون آراسته بشویم باید با اهل بیت(ع) ارتباط برقرار کنیم و تغییر را در خود بپذیریم.
مراسم ولادت حضرت زینب برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد علی واعظ موسوی، کارشناس مسائل خانواده، امشب در مراسم ولادت حضرت زینب(س) که با همت مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، در سالن مهندس مشکی برگزار شد به جایگاه و شخصیت حضرت زینب(س) اشاره و ابراز کرد: کلمه زینب به معنای زینت پدر است. حضرت زینب(س) زینت پدر بودند.  

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه کارهایی انجام دهیم تا فرزندان ما، زینت پدر و مادر باشند، گفت: پدر و مادر باید محبت را به فرزندان اظهار کرده و آن را مخفی نکنند. در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نیز مشاهده می کنیم که این دو بزرگوار، محبت را بر فرزندانشان اظهار می کردند.

 

واعظ موسوی افزود: دومین کاری که سبب می شود، فرزندان زینت پدر و مادر باشند، این است که بیش از اندازه چهره آنان را توبیخ نکنیم؛ چرا که اثر خوبی روی فرزند ندارد و این نکته را مدنظر داشته باشیم که اگر هم توجه به چهره او می کنیم باید اظهار نگرانی باشد نه توبیخ.  

 

وی ابراز کرد: پدر و مادر هرگز نباید برای تشویق فرزندی، فرزند دیگر را توبیخ کنند. در تربیت حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) نیز می بینیم که هر کدام از فرزندان جایگاه خود را دارند و هرگز این دو بزرگوار، فرزندان را سرزنش نمی کردند.

 

این کارشناس مسائل خانواده گفت: بانوان، این مسأله را مورد توجه قرار دهند که هیچ گاه همسرشان را به خاطر بچه ها فراموش نکنند؛ چرا که همسر جایگاه خودش و بچه ها جایگاه خودشان را دارند. حضرت زهرا(س) در اشعاری که برای فرزندانشان می خوانند، این گونه بیان می کنند که «اشبه اَبَاک یَا حَسَن، ای حسن مانند پدرت باش.»

 

واعظ موسوی افزود: فراوان شنیده ایم که حضرت زینب(س) اسوه و الگوی صبر هستند، اما باید این نکته را باید دانست که صبر با سکوت متفاوت است؛ صبر یک مسأله است و سکوت، مسأله دیگر. حضرت زینب(س) انسان صابری بودند، اما ساکت نبودند؛ زمانی که وارد کوفه شدند، ساکت نیستند و زمانی هم که وارد کاخ یزید بودند، ساکت نبودند.   

 

وی با بیان این که در آموزه های دین، برای زیاد شدن صبر، خواندن سوره «وَ العَصر» سفارش شده است، گفت: در برابر مشکلات نباید سکوت باشد؛ بلکه باید گفت و گو کرد؛ چرا که ظرف صبر سریع پر می شود و با سخن گفتن است که صبر انسان افزایش می یابد.

 

واعظ موسوی با اشاره به این که در آموزه های اسلام آمده است که یاد اهل بیت(ع)، دل های ما را زنده می کند، افزود: اگر بخواهیم از درون آراسته بشویم باید با اهل بیت(ع) ارتباط برقرار کنیم و تغییر را در خود بپذیریم.

 

گفتنی است در حاشیه این مراسم، افراد شرکت کننده در این مراسم، متن بیانیه محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامیر اکرم(ص) که به همت مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آماده شده بود را امضاء کردند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات