۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۴۸۸۸۳
آیت‌الله اراکی در جمع خبرنگاران:

نفوذ جریان‌های انحرافی تأثیری بر حوزه‌ها نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: حوزه‌های علمیه باوجود شخصیت‌های مؤثر، برجسته و همچنین نسل جوان طلبه و هوشمند، از ورود چنین جریان‌هایی مصون است، البته آنان تلاش دارند در حوزه‌ها ورود پیدا کنند اما معتقدیم نفوذ آنان تأثیر چندانی در حوزه نخواهد داشت.
آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله اراکی در جمع خبرنگاران  در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی مجمع تقریب مذاهب برای ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی، گفت: اقدامات گسترده‌ای از سوی مجمع تقریب مذاهب صورت گرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی گردهمایی‌های وحدت در نقاط مختلف جهان اسلام اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: چنین گردهمایی‌هایی در همه مناطق و استان‌های ایران نیز به‌طور دوره‌ای برگزار می‌شود؛ از دیگر برنامه‌های مجمع تقریب مذاهب می‌توان به تأسیس اتحاد علمای مقاومت، تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی و تأسیس کمیته مساعی حمیده اشاره کرد که سعی دارد در مناطق بحرانی بین گروه‌های اسلامی ایجاد صلح و آشتی کند.

 

فعالیت‌های مجمع تقریب مذاهب پیرامون جریان‌های تفرقه‌افکن

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره فعالیت‌های تقابلی با جریان‌های تفرقه‌افکن، خاطرنشان کرد: تبیین این جریان‌ها و آگاه کردن جامعه ما با خطر این جریان‌ها، نقشه‌ها و برنامه‌های آنان از یک‌سو و از سوی دیگر، اقدامات فکری و پژوهشی گسترده‌ای که در این راستا توسط مجمع تقریب و پژوهشگاه مجمع تقریب صورت گرفته، حائز اهمیت است.

 

وی افزود: تماس با بسیاری از مراکز فرهنگی، دانشگاه‌ها، شخصیت‌ها، تبیین حقیقت این گروه‌ها و هشدار دادن به مراکز فرهنگی و اقشار مختلف در این رابطه که مؤثر نیز واقع‌شده، از دیگر فعالیت‌های مجمع تقریب مذاهب به شمار می‌رود.

 

آیت‌الله اراکی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا در خصوص ورود جریان‌های تفرقه‌افکن به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: جریان‌های انحرافی، جریان‌های متنوعی هستند که همه تحت یک عنوان قرار می‌گیرند و آن عنوان، عنوان مقابله با جریان فکری انقلاب و آب در آسیاب دشمن و به‌خصوص صهیونیست‌ها ریختن است.

 

عامل اجتماع دشمنان، مخالفت با تفکر و جریان انقلاب است

وی با تأکید بر این‌که عامل جمع شدن آنان مخالفت با تفکر و جریان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آنچه آنان را حول یک محور جمع می‌کند، مخالفت با تفکر و جریان انقلاب، مخالفت با جریان وحدت در جهان اسلام و همچنین مقاومت اسلامی مردم منطقه در فلسطین، لبنان و سوریه است.

 

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باوجود شخصیت‌های مؤثر، برجسته و همچنین نسل جوان طلبه و هوشمند، از ورود چنین جریان‌هایی مصون است، البته آنان تلاش دارند در حوزه‌ها ورود پیدا کنند اما معتقدیم نفوذ آنان تأثیر چندانی در حوزه نخواهد داشت./9315/پ202/ش

ارسال نظرات