۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۴۸۹۳۵
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

تحریم‌ها زمینه رسیدن به خودکفایی را فراهم کرد

خبرگزاری رسا‌ ـ رییس شواری مرکزی قرارگاه عمار با تأکید بر این‌که تحریم‌ها هیچ‌گاه موجب عقب افتادگی کشور نشده است، گفت: تحریم‌ها باعث شد که ما به خود کفایی برسیم.
حجت الاسلام و المسلمين مهدي طائب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رییس شواری مرکزی قرارگاه عمار در نشستی با موضوع فقه رسانه که امروز در سالن کوثر دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: عقل زمانی حکم می کنند که آن موضوع معلوم است و در مجهولات حکم نمی دهد.
 
وی افزود: همان گونه که در علوم تجربی بعد از چند سال مشخص می شود که دستوری به اشتباه بوده است، در رابطه با علوم انسانی نیز یک نظریه اشتباه بعد از سال ها بر اندیشه ها تاثیر می گذارد.
 
مولف کتاب فقه رسانه با تأکید بر ایمان به غیب خاطر نشان کرد: دستورهای دین در غیب است، تاثیر نماز بر بدن برای ما مجهول است اما اثرات آن در زندگی قابل مشاهده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به تقسیم بندی های فقه خبری گفت: خبرها چند تقسیم بندی دارند، یک تقسیم بندی از حیث تجاری است و اثر تجارتی دارد، مانند اخبار تجاری و اخباری که از حیث در آمد زایی آن مطرح است؛ گاهی خبری بر تجارت اثر می گذارد، خبری که ذات آن درآمد زا است، مانند اخبار ورزشی، پزشکی که در آمد زا هستند، گاهی نیز خبر اثر تجاری دارد، مثل اخباری که بر قیمت بورس تاثیر گذار هستند.
 
 
وی با بیان این که به حکم شریعت انتشار خبری که در آمد زا است بدون اجازه تولید کننده آن ممنوع و دزدی است، ابراز داشت: امتیاز چنین خبری مربوط به تولید کننده آن است.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: یک دسته اخبار سیاسی است و اثر سیاسی و احکام فقهی دارد، به جنبه تجاری ندارد؛ گاهی ذات آن سیاسی نیست تجاری است اما اثر سیاسی دارد، مثل خبر این که ایران از روسیه موشک، ضد موشک تحویل گرفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین طائب به آسیب های برخی اخبار اشاره کرد و عنوان داشت: برخی اخبار دروغ، فریب، تهدید را گسترش می دهند و موجب سلب آبرو و اذیت کردن مردم می شود.
 
وی با بیان این که انسان مومن هیچ گاه ضرر نمی کند، گفت: انسان مومن در راه خدا در این دنیا به زحمت عبور می کند و بنابراین ضرر نمی کنند؛ ضرر یعنی از دست دادن سرمایه بدون برگشتن سرمایه، در صورتی که مومن اجر و پاداش خود را در آن دنیا می گیرد.
 

رییس شواری مرکزی قرارگاه عمار در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اثر تحریم ها، بیان داشت: تحریم ها در کشور موجب نشد که ما عقب بیفتیم بلکه باعث شد که ما به خود کفایی برسیم./818/پ202/ف

ارسال نظرات