۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۴۹۲۹۹
خطیب جمعه ساری:

وحدت امت اسلامی تنها راه مقابله با جریان تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، شرایط بحرانی امروز منطقه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز منطقه با خطر تکفیری ها مواجه است، ادامه داد: امروز تنها راه مقابله با توطئه تکفیری ها وحدت و همدلی امت اسلامی است
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان بر ضرورت گسترش مبانی اخلاقی در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: در مبانی دینی توجه اخلاق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی با بیان این که اصول دین با اخلاق، جایگاه پیدا می‌کند، افزود: حسن خلق، عزت دنیوی و کرامت اخلاقی، سعادت آخرت و عزت دنیوی را توام به همراه دارد.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که در جامعه اسلامی باید شاهد کرامت اخلاقی باشیم، تصریح کرد: هر گونه بداخلاقی زیبنده جامعه دینی نیست و باید از آن پرهیز شود.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تربیت دینی در آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان این که علم آموزی بدون اخلاق و معنویت در مسیر سعادت وتعالی قرار نخواهد گرفت، افزود: خوشبختانه امروز در دستگاه تعلیم و تربیت آموزش با پرورش همراه است که این مسأله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای در اسلام دارد، گفت: آموزش و پرورش مهم ترین نهادی است که باید به آموزش سبک زندگی اسلامی بپردازد.

 

وی با بیان این که نخبگان جامعه محصول تلاش آموزش و پرورش کشور هستند، گفت: آموزش و پرورش محل جهش انسان هایی است که آینده جامعه اسلامی را خواهند ساخت.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که آموزش و پرورش مسؤول تربیت انسان های متعهد است، تصریح کرد: آموزش و پرورش دو وظیفه مهم دستگاه تعلیم و تربیت بوده و در مکتب اسلام نیز آموزش مقدمه پرورش است و اگر این طور باشد با این سلاح و چراغ می توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

 

وی با تأکید بر این که برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت باید از برنامه های دینی در سیستم آموزشی این مجموعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج باورهای دینی، پرورش نسلی دیندار و انقلابی را برای نظام در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز نسل جوان جامعه مورد هجمه های گسترده دشمنان قرار دارند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با آگاه سازی جوانان و توجه به نیازهای آنها مانع تحقق توطئه های دشمنان شویم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: کمیته امداد یادگار امام راحل و از نهادهای بسیار مقدس و تاثیرگذار در جامعه است.

 

امام جمعه موقت ساری همچنین با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، ادامه داد: مومنان این هفته را پاس بدارند و آنچه برای خدمت به محرومان جامعه در توان دارند انجام دهند.

 

حجت الاسلام یوسف در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط بحرانی امروز منطقه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز منطقه با خطر تکفیری ها مواجه است، ادامه داد: امروز تنها راه مقابله با توطئه تکفیری ها وحدت و همدلی امت اسلامی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات