۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۴۹۸۸۹
حجت‌الاسلام آراسته خبر داد؛

آماده شدن منابع 200 کارگاه آموزشی برای ارائه در سال 94

خبرگزاری رسا مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور به معرفی فعالیت‌های علمی و آموزشی این مؤسسه در سال 93 و 94 پرداخت و گفت: منابع علمی 200 کارگاه آموزشی برای ارائه در سال 94 آماده شده است.
عکس آرشيو

حجت الاسلام حبیب الله آراسته، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور، در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا، با بیان این که این مؤسسه با نگرش سیستمی به دین مبین اسلام اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مهم روز کرده است، اظهار داشت: این موضوعات شامل قرآن، نماز، روزه، حج، همسر داری، راهنمای تحصیلی و تحقیق برای طلاب و حجاب می‌شود. 

 

وی افزود: نگرش مخاطبان مختلف اعم از عموم مردم و طلاب حاضر در این کارگاه‌های آموزشی بعد از پایان دوره نسبت به موضوعات برگزار شده عوض خواهد شد.

 

حجت الاسلام آراسته با بیان این که تغییر در شیوه تفکر و نگاه هر فردی سبب تغییر در تصمیمات وی می‌شود، گفت: این کارگاه‌های آموزشی می‌تواند نقش مهمی را در زندگی فردی حاضران در این کارگاه‌ها ایفا کند.

 

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور با اشاره به این که کارگاه‌های آموزشی این مؤسسه در قالب و عنوان نگرشی دیگر به موضوعات دینی در سطح کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: از یک سو نگاه سیستمی مؤسسه در تولید آثار آموزشی خود و از طرفی سیر مدون تعریف شده برای موضوعات سبب شده است که این نگاه سیستمی و راهبردی به موضوعات نگرش فردی شخص را تغییر سیستمی بدهد.

 

وی ادامه داد: ما تا به حال 4 هزار کارآموز در سطح کشور را با این شیوه آموزشی آموزش داده‌ایم که دیدگاه 99 درصد این کارآموزان نسبت به موضوعات حیاتی دین تغییر کرده است.

 

حجت الاسلام آراسته با بیان این که استقبال گرم طلاب و عموم مردم سبب شده است که مؤسسه اقدام به راه اندازی نمایندگی‌هایی در سطح کشور کند، گفت: نخستین نمایندگی در شهر قم فعال شده است و همچنین به تازگی در شهرهای یزد، کرمان و چند شهرستان دیگر نیز اقدام به راه اندازی دفتر نمایندگی کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به این که با همکاری بسیج طلاب خواهران و برادران قم کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر را برگزار کرده‌ایم، افزود: این کارگاه در 6 مرحله در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: در نخستین مرحله برنامه حرکت را برای تحقق کنترل کیفی اجتماعی به کارآموزان آموزش می‌دهیم که این امر سبب تسلط آنان به گستره بحث خواهد شد.

 

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور با اشاره به این که نقطه خطر را در مراحل بعدی آموزشی در این سبک آموزش مورد بررسی قرار داده‌ایم، گفت: تعریف و ترسیم نقطه مقصد و همچنین نمایی از آرمان شهر دینی در این سیستم آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

 وی ادامه داد: 200 کارگاه در سال 94 خواهیم داشت که منابع آموزشی این کارگاه‌ها تقریباً آماده چاپ شده است. /921/ت302/ی

ارسال نظرات