۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۵۰۲۹۳
نماینده ولی فقیه در کردستان:

وحدت، اصل مهمی برای اقتدار و گسترش ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این‌که جدایی و نفاق در دین مبین اسلام معنا و جایگاهی ندارد، گفت: از دیدگاه اسلام وحدت، همبستگی و تشکیل امت واحده اصل مهمی برای اقتدار، ماندگاری و گسترش ارزش‌های اسلامی است.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در مراسم آغاز شور نیکوکاری در شهر سنندج بیان کرد: توجه به انفاق و دستگیری از نیازمندان در آیات مختلف قرآن و در احادیث دینی نشان از جایگاه این سنت حسنه است، امسال این برنامه حسنه با ایام فاطمیه به عنوان یکی از بزرگترین انفاق‌کنندگان جهان اسلام مصادف شده است.


وی افزود: انسان‌ به عنوان اشرف مخلوقات این ظرفیت را دارد که به درجات والا و حتی برتر از ملائکه درگاه پروردگار برسد، رسیدن به این مرتبه عالی نیازمند توجه به برخی مباحث و اجرای دستورات الهی است که در طول زندگی و حیات دنیوی باید به آن توجه کرد؛ انفاق و نیکوکاری یکی از راه‌های ارتقای مرتبه انسان است.


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: انفاق و نیکوکاری زمانی ارزشمند است که همراه با شور و شعور باشد و انسان یقین داشته باشد که چیزی را که انفاق می‌کند در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری برای دنیای آخرتش است.


وی خاطرنشان کرد: انفاق بستری مناسب برای نزدیک شدن به همدیگر و ایجاد وحدت و همبستگی بین جامعه و تحقق عدالت اجتماعی است، انفاق و نیکوکاری قلب‌های مومنان را به هم نزدیک و فقر را در جامعه ریشه‌کن می‌کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: از دیدگاه اسلام وحدت و همبستگی و تشکیل امت واحده اصل مهمی برای اقتدار، ماندگاری و گسترش ارزش‌های اسلامی است؛ جدایی و نفاق در دین مبین اسلام معنا و جایگاهی ندارد.


وی در ادامه گفت: پاداش احسان و نیکوکاری حتی اگر به اندازه ذره‌ای کوچک باشد از سوی خداوند تبارک و تعالی در دنیا و آخرت به فرد اعطا می شود.


نماینده ولی فقیه در کردستان بخشش برای رضای خدا و بدون هیچ چشم داشتی را بهترین نوع انفاق عنوان کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) و در مجموع اهل بیت پیامبر(ص) بی‌نظیرترین الگوهای بخشش و نیکوکاری در طول تاریخ هستند.


وی تصریح کرد: بانوی بزرگ اسلام کوثری است که از سوی خداوند متعال به پیامبر(ص) و امت ایشان هدیه شده است، زندگی ایشان سراسر درس و معرفت برای تمام مسلمانان است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کمک به محرومان و نیازمندان، سرمایه گذاری خوبی برای آخرت افراد است گفت: هر کار خیری که انجام شود چراغی روشن برای آخرت انسان است؛ این طرح فرصتی برای همدلی با نیازمندان و کسب اندوخته ای برای آخرت است، از مردم می خواهیم با مشارکت خود موجب خوشحالی نیازمندانی باشند که در این ایام در انتظار کمک و یاری آنان هستند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات