۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۵۰۳۱۱
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

برپایی دوهزار مراسم سوگواری و اجرا شدن طرح نذر فرهنگی در نوروز

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام امرودی در نشستی به تشریح ویژه برنامه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پرداخت و گفت: شهری که 30 هزار شهید دارد نوروزش نوید از بهاری می‌دهد که جای شهدا خالی است.
حجت الاسلام امرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری تشریح ویژه برنامه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با عنوان «فصل همدلی بهار فاطمی» پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مرکز رصد شهر تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام امرودی با بیان این‌که گسترش الگوی مهربانی میان شهروندان حول محور فضیلت‌های اخلاقی حضرت زهرا(س)، توسعه گردشگری و تهران گردی، ارتقای روحیه دینی انتقال فرهنگ، حفظ طبیعت و محیط زیست و فرهنگسازی کمک به همنوعان و دستگیری از مستمندان از جمله اهداف برگزاری ویژه برنامه‌های این معاونت در نوروز سال جدید است گفت: آراستگی مساجد، راه اندازی بازارچه خوداشتغالی، اجرای برنامه‌های گردشگری، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و تفریحی برنامه‌ریزی جهت اسکان موقت مسافرین نوروزی در بوستان‌ها، برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در سراهای محلات و برخی از میادین و اجرای طرح ضربتی ایمن‌سازی فضاهای بی‌دفاع شهری از جمله این برنامه‌ها است.

مشارکت در مراسم سوگواری دوهزار مسجد

حجت الاسلام امرودی با اشاره به ویژه برنامه‌های متمرکزی که در ایام فاطمیه برگزاری می شود تصریح کرد: هویت بخشی به سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی از جمله پرتابل‌ها، بیل‌بردها، و عرصه‌های پل با محوریت احادیث و روایاتی در معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، بیانات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مشارکت در برگزاری مراسم ایام فاطمیه دوهزار مسجد در شهر تهران، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در 30 نقطه اصلی شهر تهران و ارائه خدمات و محصولات فرهنگی در روز شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری 22 نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با محوریت معارف اهل بیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی در مناطق 22 گانه شهر تهران از ویژه برنامه‌های مدیریت شهری در ایام فاطمیه است.

آماده سازی مزار شهدا برای تحویل سال

وی  از طراحی  تصویر 120 شهید بر دیوارهای شهر تهران تا پایان سال 93 خبر داد و در ادامه افزود: 100 تصویر را بازسازی و نوسازی خواهیم کرد.

حجت الاسلام امرودی در ادامه اظهار داشت: 118 امامزاده‌ در تهران جهت استفاده مردم در ایام نوروز به ویژه ایام فاطمیه آماده سازی شده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این‌که دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان از برنامه‌های دیگر نوروز سال جدید این معاونت خواهد بود در ادامه گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فضای سازمان بهشت زهرا(س) را برای ایام نوروز آماده کرده‌ایم تا پذیرای مردم در آستانه سال تحویل سال باشند. چرا که آغاز سال تحویل در نیمه‌های شب است که ممکن است مردم برای رفت و آمد مشکلاتی داشته باشند.

هفت سین فاطمی در میادین شهر

حجت الاسلام امرودی با بیان این‌که در سال جدید هفت سین فاطمی میزبان میادین و چهارراه‌های تهران خواهد شد تصریح کرد: شهری که 30 هزار شهید دارد نوروزش نوید از بهاری می‌دهد که جای شهدا خالی است.

وی با بیان این مطلب که برای تبلیغ محیطی از همه فضاهای شهری و پرتال استفاده خواهد شد، افزود: توجه به وفاق ملی و وحدت از برنامه‌هایمان به شمار می‌رود و برگزاری هفته‌های اقوام را در دستور کار داریم که سال آینده هشت مورد استانی را برگزار خواهیم کرد. این امر سبب می‌شود تا نشان دهیم یک ملت یکپارچه در کشور زندگی می‌کند.

حجت الاسلام امرودی از برگزاری 110 نمایشگاه عکس کتاب خبر داد و در ادامه اظهار داشت: رونمایی از کتاب دختر پیامبر(ص)، رونمایی از طرح کتیبه فاطمیه، انتشار لوح فشرده عطر یاس بخشی از برنامه‌هایی است که در ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در 122 نقطه تهران و اجرای 5 یادواره از 26 اسفند تا 6 فروردین، از دیگر برنامه‌هایمان به شمار می‌رود.

گردشگری انقلاب؛ از جدیدترین برنامه های نوروزی

حجت‌الاسلام امرودی در ادامه به برنامه‌های گردشگری تهران طی سال‌های قبل اشاره و در ادامه افزود: سال گذشته 4 تور طبیعت گردی، گردشگری مذهبی، تاریخی و تفریحی را برگزار و امسال دو گردشگری دیگر به نام گردشگری شهری و انقلاب به آن افزودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این‌که برای سال جاری 100 هزار تهران کارت درنظر گرفته شده است گفت:  می‌توانیم این کارت ها را تا یک میلیون افزایش دهیم و در یک صد نقطه شهر تهران همراه با نقشه‌های تهران‌گردی توزیع کنیم این درحالی است که 500 هزار تهران کارت در پیش از ایام نوروز و 500 هزار کارت دیگر در ایام نوروز توزیع خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه تولید ملی از روز گذشته در بوستان گفتگو خبر داد و در ادامه افزود: این نمایشگاه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

طرح «نذر فرهنگی» در نوروز اجرا می شود

حجت الاسلام امرودی با اشاره به این‌که تعداد قابل توجهی از افرادی که در تهران زندگی می‌کنند به نان شب محتاج هستند در ادامه یادآور شد: شاید دو برابر این آمار افرادی هستند که می‌توانند نیاز این افراد را رفع کنند در این بین شهرداری می تواند تکمیل‌کننده زنجیره بین این دو قشر باشد بر این اساس نیز به زودی جلساتی با خیرین مدرسه ساز، مسجد ساز و حوزه سلامت خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پایان از برگزاری طرحی با عنوان "نذر فرهنگی" در نوروز سال جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد علاقه مند به شرکت در این طرح  می‌توانند با ثبت نام در این شبکه با نیازمندان رشته‌های فرهنگی آشنا شوند و به آنها کمک کنند.

وی  همچنین یادآور شد: یکی از دیگر اقداماتی که در حوزه نذر فرهنگی انجام می‌شود نذر کتاب است به صورتی که در کنار مساجد نمایشگاهی دایر می‌شود که افراد می‌توانند کتابهای خود را در آن وقف کنند و در آنها قید شود که کتابها یا باید دست به دست بین افراد مختلف در گردش باشد و یا طی یک ماه آینده کتاب به نمایشگاه بازگردانده شود./9597/پ202/ص

 

ارسال نظرات