۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۵۰۹۰۹
رییس دبیرخانه کانون های مساجد اردبیل:

وجود مراکز فرهنگی در کنار مساجد برای جذب جوانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، برگزاری برنامه های مختلف برای جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد را ضروری دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد می توانند عامل مناسبی برای جذب جوانان به مساجد باشند.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، نادر سقا‏، رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان اردبیل، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت 18 اسفند، سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: مساجد باید در محل هایی ساخته شود که هر یک از ساکنان مناطق مختلف شهر در مدت 10 دقیقه به مسجد دسترسی داشته باشند.

 

وی افزود: ساخت مسجد در نزدیکی محل سکونت افراد سبب حضور زود هنگام در نمازهای جماعت شده و از مسجد گریزی جلوگیری می کند.

 

سقا، تصریح کرد: مساجد نقش کلیدی و حیاتی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند که هم قبل از پیروزی انقلاب و هم بعد از آن تمامی جنش‌های اسلامی با محوریت روحانیان از مساجد آغاز شده است.

 

وی تصریح کرد: نقش و رسالت ما در حفظ و صیانت از مسجد بیشتر از قبل باید مورد توجه قرار گیرد و باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی برای رونق مساجد همدل و همراه شوند که یکی از اهداف مهم انقلاب اداره مساجد کشور بوده است.

 

سقا، با اشاره به لزوم برنامه ریزی فرهنگی برای نمازگزاران در مساجد، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد مسؤولیت برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی را بر عهده دارند.

 

رییس دبیرخانه کانون های مساجد اردبیل‏، اظهار داشت: برای افزایش فعالیت های فرهنگی در مساجد باید به حضور مراکز فرهنگی در کنار مساجد توجه کرده و هنگام ساخت مسجد فضاها و کاربری های فرهنگی نیز در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان این که اختصاص اعتباراتی برای تجهیز حوزه های فرهنگی مساجد نیاز ضروری است خواستار مشارکت دستگاه های مختلف فرهنگی در تجهیز فضاهای فرهنگی مساجد و برگزاری برنامه های فرهنگی در مساجد استان شد.

 

سقا ادامه داد: هم اکنون نزدیک به  18 هزار کانون مساجد در سطح کشور تاسیس شده که در استان اردبیل نیز این کانون‌ها از سال 72 شروع به کار کرده و هم اکنون 430 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اردبیل فعال است.

 

وی افزود: تمام سعی خود را به کار برده‌ایم تا کانون‌های مساجد استان اردبیل در روستاها، مناطق مرزی و نقاط محروم تاسیس شود که هم اکنون 60 درصد کانون‌های مساجد استان اردبیل در مناطق روستایی و 40 درصد در مناطق شهری توزیع شده‌اند.

 

رییس دبیرخانه کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: بر اساس چشم انداز توسعه 1404 باید در 25 درصد از مساجد استان کانون های فرهنگی، هنری ایجاد شود که این امر در استان محقق شده است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات