۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۵۱۲۱۵
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد اصفهان:

مقابله با تهاجم فرهنگی جز با استفاده از ظرفیت مساجد میسر نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی جز با استفاده از ظرفیت مساجد میسر نیست.
حجت الاسلام معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز در نشست خبری به مناسبت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان به ظرفیت های مساجد اشاره کرد و گفت: به فرموده امام خمینی(ره) مساجد سنگرند، از این رو امروزه نیز در مقابله با تهاجم فرهنگی باید از ظرفیت های بالقوه مساجد استفاده کرد.

 

وی ساماندهی به فعالیت های فرهنگی مساجد را از رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و با اشاره به مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علی رغم اینکه تشکیل هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1371 تصویب شده، استان اصفهان به عنوان سردمدار تشکیل هیأت هماهنگی در سطح کشور، در سال گذشته این هیأت را فعال و ذیل آن کارگروه ویژه ای تشکیل داد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی جلسات هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد در استان ها باید به ریاست استانداران برگزار شود، تصریح کرد: استان اصفهان در ایجاد هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی حوزه مسجد و تشکیل این هیأت هماهنگی در بین سایر استان های کشور پیشتاز بوده است.

 

وی ادامه داد: در زیر مجموعه این هیأت هماهنگی کارگروهی در جهت برنامه ریزی و تصمیم سازی فعالیت های فرهنگی مساجد  هر 15 روز یکبار تشکیل جلسه داده و تصمیم گیری و برنامه ریزی های لازم با حضور کارشناسان و معاونان مربوطه صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام معتمدی با بیان این مطلب که در حال حاضر نزدیک به هزار و 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان فعالیت می کنند، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری در مساجد محلات، مصلی ها، مساجد دانشگاه ها، مساجد پادگان ها و زندان ها تأسیس و فعالیت های فرهنگی هنری، آموزشی، قرآنی، ورزشی، کتابخانه ای و فناوری اطلاعات انجام می دهند.

 

وی تربیت سربازان جنگ نرم دشمن را از وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: در این راستا دوره های متنوع آموزشی، فرهنگی از جمله دوره آموزشی مدیران کانون ها، ائمه جماعات سبک زندگی،  تربیت فرزند برنامه ریزی و اجرا شده است.

 

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری ویژه کانون های مساجد، گفت: سرود و نغمه های انقلاب، قرآنی مدهامتان، نشریات تجربی از جمله جشنواره های فرهنگی هنری کانون های مساجد است.

 

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه 53 کانون تخصصی در قالب 20 موضوع فعالیت می کنند، اذعان داشت: کانون های تخصصی محور برنامه ها و فعالیت های خاص و ویژه کانون های مساجد هستند.

 

وی با بیان اینکه نباید از مساجد خدمت بگیریم و باید به مسجد خدمت کنیم گفت: دستگاه هایی که نهادی را در مساجد دارند باید به مسجد خدمت کنند.

 

رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به فعالیت دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان انجام گرفته و به سایر استان های کشور ارائه می شود.

 

وی راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال در مساجد را اقدامی نوین در عصر دیجیتال دانست و گفت: تاکنون 15 خانه فرهنگ دیجیتال در کانون های فرهنگی هنری مساجد تأسیس شده اند که از این میان  3 مرکز در شهر اصفهان و مابقی در شهرستان ها فعالیت می کنند.

 

وی ارائه اینترنت پاک، خدمات اینترنتی کافی نت و گیم نت و ارائه آمورزش حوزه فناوری اطلاعات را از فعالیت های خانه های فرهنگ دیجیتال برشمرد و اذعان داشت: خانه های فرهنگ دجیتال بسترهای ارزشمندی برای مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه اینترنت است./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات