۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۴۲۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج ارزش های دینی موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت، ترویج اصول و مبانی دینی در جامعه را موجب کاهش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی دانست.
استاد حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی غفاری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جلسه ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با موضوع طلاق در آمل برگزار شد با بیان این که درآموزه های اسلامی ایثار و گذشت به عنوان یک عمل حسنه نوشته می شود، گفت: متاسفانه در محیط مدارس و دانشگاه ها که هجمه های فرهنگی وجود دارد کمتر مسائل اسلامی و اعتقادی مورد توجه قرار می گیرد.

 

امام جمعه امامزاده عبدالله(ع)، افزود: متاسفانه مسائل فرهنگی و دینی که در دانشگاه ها مطرح می شود حتی از ابتدایی ترین مسائل اخلاقی استفاده نشده که نیاز است برای پیشگیری از وقوع جرم آموزه های دینی به عنوان یک ضرورت در دانشگاه ها مطرح شود.

 

وی با تاکید بر این که ترویج ارزش های والای اسلامی امری ضروری و مهم است، بیان داشت: درسطح دانشگاه ها نباید فقط به مسائل عملی نگاه شده و باید به اصول دینی توجه جدی شود.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که برای اصلاح جامعه باید از آموزه های دینی کمک گرفته شود، خاطرنشان کرد: برای آشنایی جوانان با مسائل دینی از سیره اهل بیت(ع) استفاده شود که نمونه بارز آن زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(ع) است که می تواند به عنوان الگو در جامعه معرفی شود.

 

حجت الاسلام علی سیفی، رییس دادگستری آمل نیز در این جلسه، افزود: طلاق یکی از آموزه های نفرت آمیز در میان ادیان الهی و دین مبین اسلام است.

 

وی تصریح کرد: روح تجمل گرایی و سستی عاطفه میان زوجین می تواند به عنوان اصلی ترین عامل در وقوع طلاق باشد که متاسفانه به سبب مسائل پیچ و پا افتاده شاهد گسترش طلاق در جامعه هستیم.

 

رییس دادگستری آمل ادامه داد: برای ازدواج آسان باید بسته های تشویقی و حمایتی قرار داده و برای طلاق هم بسته های تنبیهی ایجاد شود.

 

وی با اشاره به گسترش جشن های طلاق خاطرنشان کرد: براساس آیات و روایات طلاق عرش خدا را می لرزاند که متاسفانه هنوز نتوانستیم از رسانه و وسایل ارتباط جمعی در راستای پیشگیری از طلاق به نحوی شایسته استفاده شود.

 

حجت الاسلام سیفی، ادامه داد: توسط عوامل استکبار جهانی و از طریق ماهواره روزی را به نام دوشیزگی قرار دادند و ازدواج را یک امر شوخی تلقی می کنند که در جامعه منکر معروف شده و معروف منکر شود.

 

رییس دادگستری آمل، خاطرنشان کرد: ازدواج میثاق زوجین با خداوند متعال است و هرکسی اعتقاد او بیشتر باشد آسیب های اجتماعی و روانی آن کمتر می شود./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات