۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۵۲۲۹۱
مدیر کل اداره ارشاد استان اصفهان:

برای نخستین بار در کشور بخش فرهنگ در سند توسعه استان اصفهان قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قطبی با اشاره به اهمیت فرهنگ در توسعه کشور و جامعه اسلامی گفت: برای اولین بار در کشور در سند توسعه استان اصفهان برش فرهنگی قرار داده شد و بخش فرهنگ در این سند توسعه به صورت جداگانه قرار گرفت.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، عصر امروز در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، با اشاره به آغاز پروژه ای از چند سال پیش تحت عنوان برش فرهنگی سند توسعه استان اصفهان از سوی اداره ارشاد استان اظهار کرد: این سند طی 5 سال آینده مبنای توسعه استان اصفهان می‌باشد که یکی از مهم ترین بخش های آن برش فرهنگی استان اصفهان است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه کسانی که در تهیه و تنظیم این سند فرهنگی فعالیت داشتند از اهالی مساجد و اصحاب فرهنگ و هنر هستند، برای نخستین بار در سند توسعه استان بخش فرهنگ و هنر به صورت یک بخش مجزا قرار گرفت و این برش‌ها و بخش‌های استانی آن هم به صورت مستقل در استان اصفهان شکل گرفت و تا این لحظه اصفهان نخستین استان است که در سند توسعه بخش فرهنگ هنر را به صورت مجزا تعبیه کرده است.

 

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه توسعه استان در آینده به جای صنعت و کشاورزی بر مبنای فرهنگ و هنر خواهد بود ابراز کرد: فعالان فرهنگی و اصحاب مسجد باید در پیاده سازی این برش فرهنگی سند توسعه تلاش کنند، اصلی ترین کانون آفرینش‌های فرهنگی هنری کشور به عنوان بستری مهم در بدنه جامعه با تکیه بر مساجد به عناون نهادی ارزشی در راستای این سند فرهنگی در استان شکل گرفته است.

 

مدیر کل اداره ارشاد استان اصفهان با اشاره به تشکیل مرکز آفرینش‌گری فرهنگی و هنری تصریح کرد: تقویت پیوندهای اجتماعی یکی از مسائلی است که در سند توسعه استان در برش فرهنگی قرار گرفته است و این موضوع برای نخستین بار در کشور در متن سند توسعه قرار گرفته است.

 

وی از ذکر شدن مسجد مداری فعالیت‌های فرهنگی در سند توسعه خبر داد و افزود: مسجد محوری و مسجد مداری با یکدیگر متفاوت است، در مدار مسجد بودن فعالیت فرهنگی لازم می‌آید که فعالیت‌ها بر مبنای فرهنگ مسجد باشد و این امکان وجود دارد که فعالیت‌های فرهنگی در خارج از مساجد هم برگزار شود ولی نکته مهم در آن تأکید بر استفاده از فرهنگ مسجدی است.

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به تعامل بسیج، آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد استان اصفهان ابراز کرد: به لحاظ مأموریتی که برای بنده در نظر گرفته شده است در سال جدید در قم هستم و دیگر تصدی اداره ارشاد استان اصفهان برعهده بنده نخواهد و لازم است که از همه عزیزان خداحافظی کنم./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات