۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۵۲۵۶۷
امام جمعه زابل:

اقتصاد مقاومتی باید از خانواده‌ها شروع شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه خانواده و سبک زندگی اسلامی نقطه آغازین اقتصاد مقاومتی است، گفت: سبک زندگی باید اسلامی شود یعنی دوری از اسراف و تجمل گرایی ها در اولویت باشد.
حجت الاسلام کيخا امام جمعه زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه زابل در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: در تمام شئون زندگی تقوا را رعایت کنیم و به تمام احکام اسلامی پایبند باشیم و عمل کنیم طوری نباشد که به تعبیری اسلام حداقلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اسلام حداقلی یعنی انسان به برخی احکام اسلام پایبند باشد و به برخی نه و احکامی را که برای استکبار ضرر دارد انجام ندهد که این می شود اسلام آمریکایی.

امام جمعه زابل با اشاره به 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت بیان داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که دشمن نتواند براقتصاد ما تاثیر بگذارد و این اقتصاد بر قوای داخلی پایبند باشد اقتصاد مقاومتی یعنی برنامه ریزی بر قوای درون که کشور بتواند روی پای خودش بایستد تا دشمن نتواند اهداف خودش را بر ما تحمیل کند.

وی به الزامات اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که رهبر معظم انقلاب یکی از آن الزامات را کاهش وابستگی به نفت معرفی کرده اند از دیگر الزامات آن ورود مردم به میادین اقتصادی و تولیدی است اقتصاد باید از حالت دولتی خارج شود و خصوصی سازی شود.

حجت الاسلام کیخا خانواده و سبک زندگی اسلامی را نقطه آغازین اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی ابتدا باید از خانواده شروع شود و سبک زندگی باید اسلامی شود سبک زندگی اسلامی یعنی دوری از اسراف و تجمل گرایی ها سعی کنیم در روستاها کالاهای مصرفی روزانه مانند گوشت را تولید کنیم و فشار را بر دولت کم کنیم این ها ضروریاتی است که دولتمردان ما باید فرهنگ سازی کنند و کارگاه هایی را جهت اطلاع رسانی در اختیار مردم قرار دهند.

امام جمعه زابل تصریح کرد: شنبه 1 فروردین آغاز سال 1394 هجری شمسی است. سال جدید را امیدواریم که سالی بسیار پرخیر و برکتی باشد و سال توام با برکات و رفع مشکلات باشد در برخی روایات آداب ایام نوروز مورد تایید قرار گرفته است صله رحم، رسیدگی به نیازمندان و آشتی کردن از جمله این آداب است در این ایام مهم تر از خانه تکانی، تکاندن دل است از کینه ها و کدورت ها و قهرها.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که ایام عید امسال همزمان با ایام عزاداری حضرت زهرا(س) واقع شده بیان داشت: ایام نوروز امسال مصادف شده با ایام فاطمیه که باید حرمت این روزها را نگه داریم حرمت فاطمیه را حفظ کنیم تا سال پر خیر و برکتی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه سخنانش گفت: در سالی که گذشت توفیق داشتیم حوزه علمیه دارالولایه را در سطح 2 و 3 تاسیس کنیم که برکاتش را دیدید و ان شاالله به مراتب خواهید دید. توصیه ما به مسؤولان این است که مطالبات مردم در طول این سال باید عملی شود. این منطقه گرد و خاک دارد و باید به فکر بهداشت مردم این منطقه بود و مشکلات را رفع کرد و یارانه مخصوص باید برای این منطقه در نظر گرفته شود./831/پ202/ب4

ارسال نظرات