۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۵۳۵۹۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان:

همدلی و همزبانی به معنای نقد نکردن دولت نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: همدلی و همزبانی موجب می شود مشکلات کشور با هزینه ای کمتر حل شود و از این طریق می توان موضعی مقتدرانه در برابر معاندان داشت.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

حجت الاسلام احسان الله محمدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به اشراف خود بر مسائل مختلف داخلی و بین المللی و مصلحت نظام، شعار سال را انتخاب می کند، از این رو شعار سال جاری ‹‹دولت و ملت، همدلی و همزبانی›› انتخاب شده است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب ابتدا به همدلی و بعد به همزبانی اشاره کرده است تا همراهی و همزبانی بین دولت و ملت به شکل شعار نباشد بلکه عینیت و موضوعیت داشته باشد تا دولت و ملت همدل، همصدا و همزبان باشند.

 

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر این که باید دلها و قلب ها به یکدیگر نزدیک شود، گفت: این همدلی و همزبانی قلبی می تواند آثار مثبت متعددی را برای نظام و کشور به همراه داشته باشد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان یادآور شد: در روایات و احادیث بسیار به همدلی، اخوت، برادری و صمیمیت سفارش شده و جامعه اسلامی را به عنوان یک خانواده یاد کرده است تا مانند برادر در کنار یکدیگر زندگی کنند و ارتباطی برادرانه داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که امام راحل مسؤولان را نه تنها برادر بلکه خادم مردم یاد کرده است، گفت: مسؤولان زمانی که خود را خادم مردم بدانند، همدلی به وجود خواهد آمد و نتیجه آن همزبانی خواهد بود.

 

پیروزی های ایران در عرصه های مختلف به واسطه ایستادگی ملت است

 

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: همدلی و همزبانی آثاری مانند یار و یاور یکدیگر بودن را به همراه خواهد داشت و موجب می شود مشکلات کشور و نظام راحت تر و با هزینه ای کمتر حل شود.

 

وی تأکید کرد: با عمل به شعار سال می توان موضعی مقتدرانه در برابر دشمن و معاندان داشت و امید دشمن برای ضربه زدن به نظام و مردم را نا امید کرد، چرا که نظام انقلاب اسلامی همواره مورد تهدید دشمنان مستکبر بوده است.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: زمانی که دشمن به این مهم پی ببرد که مردم و مسؤولان یکدیگر را دوست داشته و همدل و همزبان هستند، یا توطئه نخواهند کرد و اگر هم توطئه ای در کار باشد نخواهند توانست تأثیری مخرب بر نظام و جامعه داشته باشند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان با اشاره به این که ملت از ابتدای انقلاب تا کنون سختی ها و مشکلات را تحمل کرده و پشت دولت و نظام ایستاده اند، گفت: پیروزی های ایران در عرصه های مختلف به واسطه ایستادگی ملت است.

 

وی افزود: دولت باید خود را قدردان ملت بداند و خادم و همراه ملت باشد و خواسته ملت که استقلال، عزت و حفظ جایگاه ایرانی اسلامی، مقتدر و سرافراز در عرصه جهانی است را جامه عمل بپوشاند.

 

نقد باید از باب خیرخواهی و مسؤولیت باشد

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه تأکید کرد: دولت باید در مسیری حرکت کند که سربلندی، سرافرازی و شرافت ملت حفظ شود تا بتوان از این طریق به قله مقصود رسید که عمل به شعار سال می تواند تسهیل کننده این امر باشد.

 

به گفته وی، شعار سال به معنای نقد نکردن دولت نیست، چرا که به لحاظ عقلی ما کسانی را که بیشتر دوست داریم و به دنبال موفقیت آنها هستیم، بیشتر آنها را مواظبت می کنیم که این مواظبت به معنای نقد کردن است.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: ملت هر زمان احساس کنند از اهداف عالیه و راه شهدا و امام راحل و ولایت فقیه فاصله گرفته ایم، بر حسب وظیفه خود متذکر می شود که این نیز نوعی همدلی است.

 

وی تأکید کرد: نقد باید از باب خیرخواهی و مسؤولیت باشد تا تخریب به همراه نداشته باشد، چرا که از منظر اسلام تخریب یک عمل باطل است و برخلاف نقد که اثرگذار است، تخریب هیچ اثری نخواهد داشت.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان با اشاره به این که نتیجه نقد، همدلی و همزبانی است اما تخریب و تفرقه سبب جدایی خواهد شد،گفت: نقد منصفانه باعث همدلی و همزبانی دولت و ملت می شود./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات