۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۵۶۱۷۷
حجت الاسلام مومنی:

اولیای الهی زیارت جامعه کبیره را یک ابزار سلوکی می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، زیارت جامعه کبیره را شامل یک دوره معارف و امام شناسی کامل و جامع از لسان امام هادی(ع) دانست و گفت: اولیای الهی در دستورات سلوکی خود از زیارت‌نامه به عنوان یک ابزار سلوکی یاد می‌کنند و معتقدند انسان با خواندن آن به معارف الهی و معصومین(ع) دست پیدا می‌کند.
حجت الاسلام سيدحسين مؤمني

حجت الاسلام سیدحسین مومنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت شهادت امام هادی(ع) تصریح کرد: زندگی امام هادی(ع) برای شیعیان نکات بسیار مهمی دارد؛ از جمله مواردی که باید جدا به آن پرداخت بحث مبارزه با غلات است.

 

مبلغ برجسته حوزه افزود: امام هادی(ع) در زمینه مبارزه باغلات با برپایی کرسی های مناظره و جلسات مباحثه تلاش و زحمات بسیاری متحمل شدند تا به آنها بفهماند این اعتقاد اشتباه محض است تا آنجایی که امام(ع) غلات را نفرین می کردند و کافر می خواندند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به زیارت جامعه کبیره خاطرنشان کرد: هدیه بسیار ارزشمندی که امام هادی(ع) به همه شیعیان عطا کردند زیارت نورانی جامعه کبیره بود که مورد تاکید امام زمان(ع) است.

 

حجت الاسلام مومنی گفت: اولیای الهی در دستورات سلوکی خود از زیارت جامعه کبیره به عنوان یک ابزار سلوکی یاد می کنند و معتقدند انسان با خواندن این زیارت نامه به معارف الهی و معصومین(ع) دست پیدا می کند.

 

وی یادآور شد: که زیارت جامعه کبیره شامل نکاتی است که یکی از این نکات واسطه قرار دادن ائمه معصومین(ع) به عنوان رفع حاجات بندگان است؛ از دیگر نکات این زیارت نامه نزول برکات الهی به بندگان از طریق معصومین(ع) است و ائمه(ع)رهگذر سیر الی الله هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد: زیارت جامعه کبیره شامل یک دوره معارف و امام شناسی کامل و جامع از لسان امام هادی(ع) است که شخص با خواندن این زیارت نامه به معرفت و فضیلت های امامان معصوم(ع) پی می برد.

 

حجت الاسلام مومنی در ادامه با پرداختن به دعاهای وارد شده در این زیارت نامه گفت: از خدا می خواهیم به حق امام هادی(ع) و ائمه معصومین(ع) معرفت به ما بدهد و شفاعت آنها شامل حال ما قرار گیرد./1325/ت302/ف

ارسال نظرات