۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۵۶۴۶۱
رییس دارالقرآن تبلیغات اسلامی اردبیل:

اعتکاف فرصتی مناسب برای قرب الهی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به برگزاری آیین اعتکاف در بیش از 30 مسجد در استان اردبیل، گفت: آئین اعتکاف فرصتی بسیار عظیم برای نزدیک شدن بندگان به خداوند است.
مراسم اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابری، رییس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات قرآن و معارف در اردبیل، با اشاره به برگزاری آیین اعتکاف در 39 مسجد اردبیل، خاطرنشان کرد:‌ مساجد اردبیل برای برگزاری این مراسم آماده شده و همزمان با این آئین جزءخوانی قرآن نیز برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آئین اعتکاف فرصتی بسیاری عظیم برای نزدیک شدن بندگان به خداوند است، افزود: همگان باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را بکنیم.

 

حجت الاسلام صابری تصریح کرد:‌ اعطای مدارک قرآنی به حافظان قرآن از 5 جزء تا کل قرآن همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز انجام شده و یکی از سیاست‌های دارالقرآن تبلیغ فرهنگ ناب قرآنی در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه 200 میلیارد تومان اعتبار در کشور به حوزه قرآنی اختصاص یافته است، اظهار داشت:‌ متاسفانه استان اردبیل نتوانسته تا کنون سهمی از این اعتبارات را اخذ کند و مسؤولان از جمله اداره کل ارشاد استان باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

 

رییس دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی استان، بیان کرد:‌ سهم استان اردبیل از اعتبارات اختصاص یافته به حوزه قرآنی 200 میلیون تومان بوده که تاکنون متاسفانه هیچ مبلغی از این اعتبارات به استان اختصاص داده نشده که این امر مایه نگرانی است.

 

حجت الاسلام صابری، تصریح کرد:همگان باید در راستای ترویج فرهنگ ناب قرآنی در جامعه تلاش خود را به کار گیرند و باید در این راستا سرمایه‌گذاری عظیمی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه دارالقرآن کریم استان در سال 93 مسابقات مختلف قرآنی را برگزار کرده است،‌گفت:‌ برگزاری این مسابقات تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه داشته است.

 

رییس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: باید اعتبارات قرآنی برای ترویج همه‌جانبه فلسفه ناب قرآن کریم در استان افزایش یابد و مسئولان مربوطه و متولیان قرآنی باید برای این امر برنامه‌ریزی اساسی و راهبردی اتخاذ کنند.

 

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه استان اردبیل در برگزاری مسابقات قرآنی در سال گذشته بسیار موفق عمل کرده است، ‌افزود:‌ شهر دارالارشاد اردبیل چهره های شاخص قرآنی بسیاری را به کشور معرفی کرده است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات