۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۵۶۶۷۶
رییس شبکه جهانی ثامن:

مردم قدردان مجتهدان و فقهای جامعه باشند/ خانواده ها فرزندان خود را برای ورود به مکتب امام صادق تشویق کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس شبکه جهانی ثامن گفت: باید قدر مجتهدان و فقهای خود را بدانیم چرا که این محبت امیرمؤمنان و اولاد او است که فقهایی مانند علامه مجلسی ها، کلینی ها و امینی ها را برای ما گذاشتند و احادیث اهل بیت را برای ما نقل کردند و ما امروز هر چه داریم از تلاش و کوشش و زحمت آنها است.
حجت الاسلام حامد رضا معاونيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد رضا معاونیان، رییس شبکه جهانی ثامن، پنجشنبه شب همزمان با پنجم رجب در مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال استاد الفقها والمجتهدین آیت الله آمیر سید علی یثربی(ره) در مسجد زیارت حبیب ابن موسی(ع) این شهرستان گفت: اگر امروز بعد از 57 سال از رحلت آمیر سید علی یثربی(ره) برگزاری چنین مجلس باشکوهی با این جمعیت عاشق صورت می گیرد، برای این است که اینها نوکران امام زمان بودند و با مردم و در میان مردم بودند و خود را از مردم جدا نمی دانستند.

 

رییس شبکه جهانی ثامن همچنین با اشاره به این که تجلیل از این عالم بزرگ، تجلیل از نماد کوثریت از از سلاله حضرت زهرا(س) است گفت: در توفیق درک علوم اهل بیت و فقاهت، مجتهدین فقها هم درجاتی دارند، چرا که  فقها و مجتهدینی بودند و هستند اما همه آنها هم طراز با یکدیگر نیستند.

 

به گفته وی، مجتهدانی بوده اند اما شاگردی را تربیت نکرده اند، اما اگر کسی فقاهت رسید و شاگرد پرور بود با مجتهدی که شاگرد پرور نبوده است همطراز نیست.

 

حجت الاسلام معاونیان در ادامه با بیان مشابهات بین آیت الله خوئی و آمیر سید علی یثربی(ره) گفت: اکثر شاگردان آیت الله خوئی به فقاهت و مرجعیت رسیدند و آنها از نام آوران عرصه فقاهت و اهل بیت بودند و آمیر سید علی یثربی(ره) نیز شاگردان زیادی تربیت کرد که به فقاهت رسیدند.

 

وی اوج خواسته انسان ها را رسیدن به ریاست و مقام دانست و با اشاره به این که مقام و ریاست برای آمیر سید علی یثربی(ره) در حوزه علمیه قم فراهم بود اما آن را رها کرد و به حوزه علمیه کاشان که در سطح پایین تری قرار داشت آمد تا در میان مردم شهر خودش باشد، افزود: این آمدن از صعود به نزول بود تا با مردم با عوام و خواص بنشیند.

 

به گفته وی، فقیهی که فقیه باشد و با مردم انس داشته باشد و رفیق و انیس مردم باشد، دارای صفت امام رضا(ع) شده است، از این رو وقتی پناه مردم شدند، مردم نیز آنها را دوست دارند.

 

وی افزود: باید قدر مجتهدان و فقهای خود را بدانیم چرا که این محبت امیرمؤمنان و اولاد او است که فقهایی مانند علامه مجلسی ها، کلینی ها و امینی ها را برای ما گذاشتند و احادیث اهل بیت را برای ما نقل کردند و ما امروز هر چه داریم از تلاش و کوشش و زحمت آنها است.

 

رییس شبکه جهانی ثامن گفت: اگر عزاداری مردم کاشان در دهه محرم و سیاه پوش شدن شهر در ایام محرم با این همه هیئت عزاداری است به دلیل علاقه به اهل بیت(ع) در این شهرستان است که ریشه آن بر می گردنند به علما و فقهایی از جمله آیت الله آمیر سید علی یثربی(ره) که در شهرستان کاشان بوده اند.    

 

فرزندان خود را برای ورود به مکتب امام صادق تشویق کنید

وی در ادامه گفت: استعمار که 300 سال مردم را از روحانیت دور کرده است، امروز مرد و زن شیعه استعداد این را دارند که بروند فقاهت و تفحص در دین را یاد بگیرند، از این رو خانواده ها باید جوانان خود را برای ورود به مکتب امام صادق(ع) تشویق کنند.

 

حجت الاسلام معاونیان با اشاره به این که  امروز بسیاری از خانواده ها دوست دارند فرزندانشان در مکتب امام صادق باشند تا در آینده طبیب دل مردم باشند یادآور شد: زمانی که پدرم به من گفت دوست  دارم در ‌‌آینده طبیب بشوی در جواب پدر گفتم، من دوست دارم در آینده به جای جسم مردم،  روح و قلب را طبابت کنم.

 

وی با تأکید بر این که طبابت جسم نیز لازم و ملزوم طبابت روح و قلب است، اظهار داشت: نباید این را هم فراموش کرد که یک فقیه هم طراز با هزار عابد است، از این رو پدران و مادران فرزندان خود را برای حضور در مکتب امام صادق(ع) تشویق کنید.

 

به گفته وی، اگر تا دیروز به یکصد طلبه نیاز داشتیم، امروز به چند صد طلبه نیاز داریم چرا که گرایش مردم جهان به اسلام سرعت گرفته است و نیاز به سرباز امام زمان(عج) نیز افزایش یافته است.

 

رییس شبکه جهانی ثامن در ادامه با اشاره به این که در کشور آفریقایی و سیاهپوست نیجریه تا چند سال قبل شعیه ای وجود نداشت، گفت: بعد از مسافرت شیخ زکی زکی به قم و حضور در حوزه علمیه قم و عزیمت به نیجریه، بیش از 5 میلیون نفر جمعیت این کشور به تشیع روی آوردند و سیاهپوستان نیجریه امروز در محرم به گونه ای عزاداری  می کنند که احساس می کنید در ایران هستید.

 

به گفته وی، در حال حاضر 25 نفر سیاه پوست نیجریه ای در مشهد مقدس در حال آموختن فقه اهل بیت(ع) هستند که این ها بعد از عزیمت به نیجریه می توانند تحولی عظیم در گرایش به اسلام را در این کشور رقم بزنند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات